Το πρώτο που έχω διαβάσει είναι ένα περιστατικό με 4 Ινδούς επιχειρηματίες που έφαγαν πόρτα σε ένα κλάμπ της Λευκωσίας επειδή... δεν ήταν ΑΣΠΡΟΙ. Μπορείτε να διαβάσετε εδώ το περιστατικό.




Τα ταμπου, τα μυστικα που ολοι γνωριζουμε, ο ψευτοευπρεπισμος και οι προκαταληψεις που κανεις μας σχεδον δεν τολμα να πει...
ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΣΤΟΝ Φ (28/07/07)
Λαθρομετανάστευση ίσον 3ος Αττίλας
Τα τελευταία χρόνια συντελείται στην Κύπρο ένας τρίτος Αττίλας με τη μαζική άφιξη αλλοδαπών λαθρομεταναστών με το κράτος να παραμένει απλός θεατής των γεγονότων, επιδεικνύοντας εγκληματική ανοχή, σημειώνει η Φρόσω Ιωάννου.
Οι αλλοδαποί έφτασαν σε λίγα χρόνια τους 150.000 σύμφωνα με στοιχεία του Τμήματος Μετανάστευσης και αποτελούν ήδη πέραν του 15% του πληθυσμού. Η ετήσια αύξησή τους υπολογίζεται σε 6-8%. Είναι άραγε τυχαίο το γεγονός ότι είμαστε η πρώτη χώρα στην Ε.Ε. σε αριθμό αιτητών ασύλου; Όλα αυτά συμβαίνουν σε ένα ημικατεχόμενο κράτος με πληθυσμό 750000 ατόμων με ένα σωρό προβλήματα στον πολιτικό και οικονομικό τομέα. Κανένας φορέας του ιδιωτικού ή κρατικού τομέα δεν έχει προβεί μέχρι σήμερα σε μιαν επιστημονική μελέτη αντιμετώπισης του προβλήματος και όλοι μας κρυβόμαστε πίσω από την υφιστάμενη νομοθεσία και την Ε.Ε. Το σκηνικό έχει διαμορφωθεί ως εξής: 1. Τα χέρια της Αστυνομίας είναι δεμένα χειροπόδαρα και το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο που καλύπτει πλήρως την ασυδοσία και εκμετάλλευση του κράτους από τους λαθρομετανάστες. Η Αστυνομία φωνάζει εδώ και χρόνια για έλλειψη χώρων κράτησης χωρίς κανένα αποτέλεσμα. 2. Μερίδα Δικηγόρων με την δικαιολογία ότι δεν παρανομούν και χωρίς ίχνος εθνικής συνείδησης μεταφέρουν κατά δεκάδες λαθρομετανάστες στην υπηρεσία ασύλου με αποκλειστικό κίνητρο το οικονομικό όφελος. 3. Κινήσεις και οργανώσεις στήριξης αλλοδαπών με αμφιλεγόμενα κονδύλια από τις ΗΠΑ διασύρουν την Κύπρο διεθνώς δίνοντας την εντύπωση πως είμαστε κράτος Ταλιμπάν. 4. Ενώ το κοινωνικό κράτος για τους πολίτες αυτού του δύσμοιρου τόπου έχει θυσιαστεί στο βωμό της ένταξης μας στην ΕΕ και την ΟΝΕ πληρώνουμε 3 με 4 εκ. τον μήνα σε επιδόματα αιτητών ασύλου των οποίων οι αιτήσεις κατά 99,99% δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. 5. Ο κοινωνικός, θρησκευτικώς και εθνικός κορμός του κράτους έχει αλλοιωθεί σε μεγάλο βαθμό. Μια μικρή επίσκεψή σας σε ένα σχολείο ή σε οποιαδήποτε εργασία θα σας πείσει. Η εγκληματικότητα έχει αυξηθεί σημαντικά με τους αλλοδαπούς να αποτελούν τη μερίδα του λέοντος. Οι Κύπριοι δεν αισθάνονται πλέον ασφαλής και νιώθουν βλάκες γιατί σε αυτό το κράτος όλοι (αλλοδαποί, Τ/κύπριοι κ.λπ.) έχουν δικαιώματα αλλά ευθύνες και υποχρεώσεις μόνο αυτοί. Με το αδαές μυαλό μου προτείνω ως λύση τα πιο κάτω: Δημιουργία χώρων υποδοχής των αιτητών ασύλου με παράλληλη εξέταση της αίτησης τους σε διάστημα 30 ημερών (Τώρα παίρνει μέχρι 2 χρόνια) εκσυγχρονισμού της νομοθεσίας περί προσφύγων και δημιουργία νέων χώρων κράτησης για να αυξηθεί η επιχειρησιακή ικανότητα της Αστυνομίας. Ενίσχυση των υπηρεσιών αποτροπής και πάταξης της λαθρομετανάστευσης. Σύσταση ειδικής επιτροπής με εμπειρογνώμονες για μελέτη και υποβολή εισηγήσεων και αλλαγή της μεταναστευτικής πολιτικής που ακολουθούμε. Πάταξη της παράνομης εργοδότησης αλλοδαπών και αύξηση των σχετικών ποινών. Επειδή η αγάπη προς τη χώρα σου και η έγνοια σου για το μέλλον της θεωρείται από πολλούς ρατσισμός δηλώνω ως η μεγαλύτερη ρατσίστρια.
Η απάντηση στο άρθρο αυτό:Ο Αττίλας είναι μέσα μας!
Γράφω σε απάντηση στην επιστολή με τίτλο «Λαθρομετανάστευση ίσον 3ος Αττίλας» που δημοσίευσε ο Φιλελεύθερος στις 28 Ιουλίου. Η αναγνώστρια μαίνεται εναντίον των λαθρομεταναστών (των μεταναστών, των Τ/Κυπρίων, όλοι στο ίδιο σακκί!) με αμφιλεγόμενα στοιχεία (π.χ. 99,99% των αιτητών ασύλου δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα) χωρίς να μας παραθέτει τις πηγές τους. Δεν έχω αντεπιχείρημα σ’αυτές και άλλες στατιστικές που η Κα Φρόσω Ιωάννου αναφέρει διότι δεν έχω αντίστοιχα στοιχεία, θέλω όμως να σχολιάσω την φιλοσοφία της επιστολής, ξέροντας ότι εκφράζει αρκετούς συμπατριώτες μας.
Πολλοί ανησυχούν για την πρόσφατη άφιξη αριθμού μεταναστών στην χώρα μας. Προσωπικά, ζω στην παλιά Λευκωσία, περιτριγυρισμένη από αυτούς και δεν νιώθω να απειλούνται ούτε η ασφάλεια μου ούτε η ταυτότητα μου. Σίγουρα δεν μπορεί η Κύπρος να ανοίξει τις πόρτες σε όλους τους φτωχούς και κατατρεγμένους του κόσμου τούτου, αλλά ούτε μπορούμε να θεωρούμε ότι θα είμαστε η εξαίρεση σε όσα συμβαίνουν στο παγκόσμιο. Οσες χώρες γνωρίζουν οικονομική ευμάρεια, γνωρίζουν το ίδιο ακριβώς φαινόμενο και μάλιστα πολύ πριν από εμάς. Στο ίδιο φύλλο δημοσιεύτηκε άρθρο του Κου Μπαν Κι Μουν που έδινε τον αυξανόμενο αριθμό μεταναστών στο παγκόσμιο. Ηδη ξεκίνησαν οι πρώτοι περιβαλλοντικοί μετανάστες. Επειδή δεν ξέρουμε τι μας επιφυλάσσει το μέλλον (προβλέπεται ότι η Κύπρος σε κάποιες δεκαετίες θα γίνει έρημος) ίσως θάπρεπε να κρατούμε πιο χαμηλούς τόνους. Οπως θάπρεπε και το πρόσφατο παρελθόν μας να μας κάνει πιο αλληλέγγυους σε λαούς που βιώνουν ό,τι και εμείς πριν λίγες δεκαετίες (φτώχεια, πόλεμος, προσφυγιά). Πριν 3-4 χρόνια διάβασα σε εφημερίδα ότι οι μισοί Κύπριοι ζουν στο εξωτερικό, τους οποίους βέβαια κάποιες χώρες δέχτηκαν. Τώρα όμως που γίναμε νεόπλουτοι και αποκτήσαμε αλλοδαπούς ‘χαμάληδες’ (παρατηρήστε τι δουλειές κάνουν αυτοί οι άνθρωποι), απαξιούμε για τα προβλήματα άλλων και κρυβόμαστε πίσω από το εθνικό μας πρόβλημα για να καλύψουμε τη μικροψυχία μας. Δεν έχει κανείς παρά να παρακολουθήσει τις τηλεοπτικές μας ειδήσεις για να δει πόσο ασχολούμαστε μόνο με τον ομφαλό μας και σε πιο σημείο αγνοούμε ότι σε αναπτυσσόμενες χώρες κόσμος πεινά, πουλά τα παιδιά του, τα νεφρά του για να επιβιώσει και σε πόσες χώρες υπάρχουν πολεμικές συρράξεις και εμφύλιοι πόλεμοι.
Καλός Χριστιανός Κα Ιωάννου δεν σημαίνει μόνο να εκκλησιάζουμαι και να νηστεύω αλλά και να είμαι φιλάνθρωπος και φιλεύσπλαχνος. Σίγουρα όχι να τρέφω μίσος για τον πλησίον μου, να απαιτώ την καθαρότητα της φυλής και να νιώθω ότι τα παιδιά μας κινδυνεύουν από επαφή με αλλόθρησκους στα σχολεία μας. Αυτού του είδους «αγάπη για την πατρίδα» και αυτή η ίδια λογική είναι που άνοιξαν διάπλατα τις πύλες στον Αττίλα το 1974. Ισως καλό θα ήταν να ξανανοίξετε την Καινή Διαθήκη σας και κανένα βιβλίο της πρόσφατης ιστορίας μας
Που βασίζεται πραγματικά ο εθνικισμός, έτσι όπως τον βιώσαμε κι εμείς στην Κύπρο; Πολύ πιθανών η απάντηση που έρχεται αμέσως στο μυαλό μας είναι πως βασίζεται στον εθνικισμό της άλλης κοινότητας. Αυτό είναι αλήθεια, όμως είναι πολύ απλουστευμένη εξήγηση.
Ο εθνικισμός πάντα βασίζεται στον εχθρό. Στον «άλλον», ο οποίος εκπροσωπεί το κακό, το λάθος, το απορριπτέο. Ο Έρνεστ Γκέλνερ τονίζει πως αν δείχναμε την ίδια ευαισθησία που δείχνουμε προς τις πράξεις των άλλων και στις δικές μας πράξεις, ο εθνικισμός δε θα είχε καμία επιρροή. Αντί αυτού, κατασκευάζουμε αρνητικά χαρακτηριστικά τους άλλους και θετικά για εμάς. Το έθνος δημιουργεί για τα μέλη του ένα είδος ναρκισσισμού και μη ανοχής προς τον «άλλον». Μη ανοχής της διαφορετικότητας. Και όχι μόνο αυτό, αλλά αρέσκεται και στο να εξευτελίζει τον «άλλον» και να τον γελοιοποιεί. Δεν είναι τυχαίο που ένα έθνος απορρίπτει και απορρίπτεται από άλλα έθνη. Ο λόγος είναι ακριβός διότι ένα έθνος αναπτύσσεται μέσα από μια διαδικασία ναρκισσιστική.
Ο εθνικός ναρκισσισμός θα πρέπει να πούμε πως από τη μια νομιμοποιεί το μίσος και την απόρριψη απέναντι στους ξένους και από την άλλην αποκηρύσσει την αυτοκριτική με την υιοθέτηση και επικράτηση ενός συλλογικού τρόπου σκέψης, πνεύματος, το λεγόμενο Gemeingeist. Με αυτό ακριβώς τον τρόπο δικαιολογείται από τα μέλη του έθνους η οποιαδήποτε πράξη εθνικισμού, μέχρι και η δολοφονία, η κακοποίηση και όλες οι μορφές εγκλημάτων.
Επίσης, είναι σημαντικό να καταλάβουμε πως ο εθνικισμός έχει σαν αρχή την απόρριψη όσων είναι διαφορετικοί, δηλαδή του περισσότερου κόσμου, την πλειονότητας της ανθρωπότητας. Ξεκινώντας από τη θρησκεία, τη γλώσσα, τη φυλή και μυθολογικά στοιχεία φτάνει στο σύνθημα «εστία-πατρίς» και μετά φτάνει στο «κοινό αίμα». Παρόμοιο φαινόμενο εθνικισμού που βιώσαμε και βιώνουμε τόσο σε Κύπρο όσο και σε Ελλάδα είναι τα συνθήματα «Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών» και «Πας μη Ελλην βάρβαρος».
Οι συνέπειες του εθνικισμού είναι καταστροφικές. Μέσα σε μόνο διακόσια χρόνια που έχει αναπτυχθεί ο εθνικισμός γέμισαν τα νεκροταφεία του κόσμου με εκατομμύρια νεκρούς. Παρόλα αυτά όμως, οι εθνικιστές θεωρούν αυτά τα θύματα σαν «δικαιολογημένο» φαινόμενο και νομιμοποιούν τις πράξεις τους. Στην Κύπρο τέτοια παραδείγματα υπάρχουν άπειρα για ένα τόσο μικρό τόπο. Εθνικιστές και από τις δύο κοινότητες όχι μόνο δεν πλήρωσαν για τα εγκλήματα τους, αλλά βραβεύτηκαν από τις εκάστοτε κυβερνήσεις σαν ήρωες που έκαναν το εθνικό τους καθήκον. Αλήθεια, ποιος πλήρωσε για τις σφαγές Ελληνοκυπρίων στον Κοντεμένο το 1957; Ποιος πλήρωσε για τις σφαγές στην Άχνα το 1974; Για τις σφαγές στο Παλαίκυθρο; Στην Γιαλούσα; Στη Βώνη; Στο οδόφραγμα Δερύνειας; Είναι γνωστοί στα κατεχόμενα οι δολοφόνοι. Κι όμως, κανείς δεν πλήρωσε. Ή ποιος πλήρωσε ποτέ για τις σφαγές Τουρκοκυπρίων στην Τόχνη; Για τις σφαγές στη Κοφίνου; Για τις σφαγές στη Γεράσα; Για τα αίσχη του τριγώνου Μάθαρα-Αλόα-Σανταλάρη; ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟΙ οι εγκληματίες και στις δύο κοινότητες. Δεν έχουν πεθάνει. Όμως κανείς τους ποτέ δεν τιμωρήθηκε. Είναι ήρωες και ζουν με περηφάνια διότι έφεραν εις πέρας το εθνικό τους καθήκον. Και είναι άξιο απορίας, ποιο ήταν το εθνικό τους καθήκον, ειδικά αυτών των τεράτων της ΕΟΚΑ Β από γειτονικό χωριό της επαρχίας Αμμοχώστου που έσφαξαν 124 γυναικόπαιδα στα τρία τουρκικά χωριά, την 14η Αυγούστου 1974; Που για 3 ημερόνυχτα βίαζαν γυναίκες και νεαρά κορίτσια, κι όταν έγινε η 2η εισβολή αντί να πάνε να πολεμήσουν τον Τούρκο εισβολέα, σκότωσαν εν ψυχρώ, μετά έκαψαν, αποκεφάλισαν και πολτοποίησαν τα 124 θύματα τους με τρακτέρ, θάβοντας τους εν τέλει στον σκουπιδότοπο των χωριών αυτών;
Τα φαινόμενα αυτά, με αποτρόπαια εγκλήματα που προέρχονται από εθνικιστικά πάθη, δεν είναι φυσικά Κυπριακό χαρακτηριστικό μόνο. Εκτός από τον Χίτλερ και άλλους εθνικιστές που θα μείνουν αξέχαστοι για την κτηνωδία τους, υπάρχουν κι άλλοι. Παράδειγμα ο Φράνιο Τουτσμαν, πρόεδρος της Κροατίας, όταν έφυγε από την Γιουγκοσλαβία. Ο Τούτζμαν θεωρεί την γενοκτονία σαν αποδεκτή διαδικασία για εθνική κυριαρχία. Συγκεκριμένα είπε «Η ιστορία είναι γεμάτη από «τελικές λύσεις» για εθνικές, φυλετικές, θρησκευτικές ομάδες που είναι ανεπιθύμητες. Σε αυτή τη διαδικασία, την αναζήτηση δηλαδή τελικών λύσεων, η εκδίωξη και η καταστροφή είναι μέρος της Ιστορίας». Στενός συνεργάτης του Τούτζμαν, συμπληρώνει πως «Στους Σέρβους της Κροατίας έπρεπε να είχαμε υποσχεθεί πολιτιστική αυτονομία και πολιτικά δικαιώματα. Αργήσαμε. Ο Τούτζμαν επέμενε ότι όλοι οι Σέρβοι έπρεπε να ορκιστούν νομιμοφροσύνη στο κροατικό έθνος, κάτι που έδιδε αφορμές τους Σέρβους εθνικιστές και στον Μιλόσεβιτς να μας κατηγορούν σαν φασίστες και να δικαιολογούν τα δικά τους εγκλήματα». Ο Σερβοβόσνιος φυγάς εθνικιστής Κάρατζις το 1993 είπε σε συνέντευξη του πως «ο καθένας υποψιάζεται ότι η άλλη πλευρά σκέφτεται να κάνει κάτι, γι αυτό, για να εμποδίσει να τους συμβεί κάτι κακό, το κάνουν οι ίδιοι πρώτα στην άλλη πλευρά. Αυτό είναι που δημιουργεί τα γεγονότα. Έτσι είναι η φύση της βίας και του χάους. Είναι η έξαρση του παραλογισμού.»
Άλλο παράδειγμα, σύγχρονο, είναι το γεγονός πως ένας άνθρωπος με Γερμανική καταγωγή θεωρείται Γερμανός και μόλις φτάσει εντός των συνόρων της Γερμανίας έχει όλα τα δικαιώματα που έχουν οι υπόλοιποι γερμανοί. Αντίθετα με αυτόν, ένας μετανάστης που μπορεί να ζει και να εργάζεται και να φορολογείται στην Γερμανία πάνω από 20 χρόνια, ουδέποτε θα έχει τα ίδια δικαιώματα. Επίσης, όταν κάποιος που ζει στη Δ. Θράκη περιγράφει τον εαυτό του ως τούρκο, πανικοβάλλεται ο Ελληνισμός ολόκληρος. Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και στην Κωνσταντινούπολη. Όταν ένας έλληνας πει πως νιώθει Έλληνας, αυτό γίνεται αντιληπτό σαν απειλή για την τουρκική οντότητα.
Στο επόμενο μέρος και τελευταίο: «Κύπρος: Προοπτικές και καθήκον για επανένωση»
Αν υπήρχε κάποιο απόλυτα αξιόπιστο τεστ για να δείξει αν είμαστε όντως ρατσιστές ή όχι, κατά πάσα πιθανότητα το 90% του κόσμου θα έβγαιναν ρατσιστές. Πολύ πιθανών κι εγώ μέσα σε αυτούς. Δυστυχώς ή ευτυχώς, το μόνο αξιόπιστο τεστ είναι η ίδια η ζωή και η καθημερινότητα μας. Η ιστορία που θα σας πω είναι απόλυτα αληθινή... μερικοί ίσως γελάσουν, μερικοί ίσως προβληματιστούν. Ελπίζω να καταφέρω να σας μεταδώσω και τα δύο.
Η κυρία Μαρία, γύρω στα 60 τώρα πια, είναι μια πολύ καλή, ευγενική και καλόψυχη γυναίκα. Απλή, καθημερινή, χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις από τη ζωή... το μόνο που θέλει είναι να είναι καλά η οικογένεια της. Δεν την θυμάμαι να έχει ζητήσει ποτέ της τίποτε το ακραίο, ούτε και θυμάμαι ποτέ να την έχω δει να συναναστρέφεται με πλούσιους και "σημαντικούς" ανθρώπους. Δεκτική σχεδόν με όλους τους ανθρώπους, σίγουρα δε θα μπορούσε να ήταν ρατσίστρια. Το αντίθετο, έχει για παράδειγμα σπίτι της ένα σκαμπό που της είχε κάνει παλιά δώρο στο γάμο της μια τουρκοκύπρια φίλη της, η νύφη της είναι ξένη και η κ. Μαρία την υπεραγαπά, ενώ συχνά πυκνά την άκουγες να έχει άποψη για τις άθλιες συνθήκες των ξένων που ζουν στην Κύπρο για ένα κομμάτι ψωμί. Λόγω κάποιου προβλήματος υγείας, κάθε βδομάδα ερχότανε η Κ., μια κοπέλα από την Σρι Λάνκα να την βοηθά στις δουλειές του σπιτιού. Η κυρία Μαρία, της συμπεριφερότανε πάντα καλά. Κάθε μια ώρα έκαναν το διάλειμμα τους, έψηνε καφέ η κ. Μαρία ενώ τις πλείστες φορές πεταγότανε μέχρι το αρτοποιείο και έφερνε και κάνα σνακ να φάνε. Όταν τελείωνε τις δουλειές η κοπέλα, την έπαιρνε σπίτι της.
Ένα μεσημέρι, ο γιος της κ. Μαρίας, πήγε να δει την μάνα του. Ήτανε μια μέρα που η Κ. είχε έρθει να κάνει δουλειές στο σπίτι. Ο γιος της, λίγο πριν φύγει πήρε μια γλάστρα με ένα πολύ ωραίο κάκτο που είχε στην μπροστινή βεράντα η κυρία Μαρία χωρίς να της το πει. Τί είναι τώρα μια γλάστρα, πιθανών να είχε σκεφτεί. Κι όμως, ήταν η γλάστρα με το αγαπημένο φυτό της κυρίας Μαρίας... που αγαπούσε πολύ τα φυτά. Έφυγε λοιπόν ο γιος της και μετά από αρκετές ώρες η κυρία Μαρία ανακάλυψε πως έλειπε η γλάστρα από την βεράντα. Την γύρεψε παντού... στο σπίτι, στην αυλή πίσω.. τίποτα. Δεν ήξερε τι είχε γίνει.
Κτύπησε το τηλέφωνο της σε κάποια στιγμή και το απάντησε. Ήτανε η αδελφή της στην γραμμή. Μιλούσαν περί ανέμων και υδάτων και σε κάποια στιγμή ανάφερε το συμβάν η κ. Μαρία στην αδελφή της. Αμέσως η αδελφή της σκέφτηκε πως κάτι είχε να κάνει με το θέμα η … μαυρού. Μέσα στο κυπριακό, γεμάτο προκατάληψη μυαλό της, σκέφτηκε πως μάλλον η Κ. θα τηλεφώνησε σε καμιά φίλη της να έρθει να πάρει την γλάστρα και να φύγει! Στην αρχή η κ. Μαρία φάνηκε να μην το θεωρεί σαν πιθανότητα αλλά αφού σκέφτηκε και ξανασκέφτηκε ποιος άλλος μπορεί να ήταν, τελικά το πίστεψε. Σου λέει, ποιος άλλος θα μπορούσε να ήταν; Αφού μόνο ο γιός της είχε έρθει σπίτι εκείνη την ημέρα και ήταν όλη μέρα στο σπίτι η Κ. Προσπάθησε να βρει μια άλλη δικαιολογία, αλλά μάταια. Άρα, κατέληξε σε αυτό που της είπε η αδελφή της, «μη έχοντας άλλη επιλογή». Απογοητευμένη από την συμπεριφορά της Κ., την τηλεφωνεί και χωρίς να της δώσει εξηγήσεις της λέει πως δεν θα ήθελε να την ξαναφέρει στο σπίτι για δουλειές. Προφανώς ούτε η ίδια δεν πίστευε πως η Κ. πήρε την γλάστρα και θέλοντας να αποφύγει και το ρεζίλεμα, δεν της έδωσε λόγο.
Πέρασαν 2-3 μέρες και ο γιος της την ξαναεπισκέφτηκε. Άρχισε η κυρία Μαρία να του λέει την κουβέντα και πόσο στενοχωρημένη ήτανε για την Κ. Δεν το περίμενε από αυτήν. «Τελικά έχουν δίκαιο που λένε ότι τούτες εν έχουν εμπιστοσύνη», είπε. Τότε ο γιος της, της εξηγεί τι ακριβώς έγινε και η κ. Μαρία ένιωσε την γη να φεύγει κάτω από τα πόδια της. Αφού τον έβρισε με διάφορα διακοσμητικά για να ξεθυμάνει, αποφάσισε να πάρει τηλέφωνο τν Κ. για να της πει να ξανάρθει. Η Κ., προφανώς πολύ πειραγμένη κι αυτή, της είπε πως τις Τετάρτες τώρα έκλεισε σε να πηγαίνει σε άλλο σπίτι. Κάπως έτσι τελειώνει η ιστορία…
Το ερώτημα όμως, παραμένει. Είναι ή όχι ρατσίστρια η κυρία Μαρία; Αν ρωτήσεις την ίδια, θα σου πει ΟΧΙ φυσικά. Αν ρωτήσεις όσους την γνωρίζουν, θα σου πουν πως είσαι τρελός. Κι όμως, η κυρία Μαρία είναι ρατσίστρια. Δεν έχει σημασία αν αποδέχεται τους ξένους, αν τους συμπονά για τις συνθήκες διαβίωσης τους, αν τους συμπεριφέρεται καλά. Είναι ρατσίστρια διότι πίστεψε μια απίστευτα γελοία ιστορία που της είπε η αδελφή της όταν είχε την επιλογή να πιστέψει ανάμεσα στα δύο σενάρια: «κάτι άλλο έγινε» ή «την πήρε η Κ.». Η Κ. ήταν το εύκολο θύμα, η εύκολη λύση του αινίγματος, η εύκολη εξήγηση.
Με το να είμαστε δεκτικοί με τους διαφορετικούς δεν είναι αρκετό. Το κριτήριο είναι να είμαστε δεκτικοί με τους διαφορετικούς όταν έχουμε να διαλέξουμε μεταξύ αυτών και των δικών μας. Να μπορούμε να έχουμε ορθή και υγιή κρίση όταν γίνει κάτι και είναι κοντά ο διαφορετικός. Να δείξουμε την ίδια εμπιστοσύνη στον διαφορετικό με αυτήν που δείχνουμε στον δικό μας. Να θεωρούμε την καλοσύνη σαν οικουμενικό καλό, και όχι προνόμιο μόνο των ιδίων με εμάς. Να θεωρούμε πως και οι διαφορετικοί έχουν αξίες, ιδανικά και ηθική. Όχι μόνο οι δικοί μας. Να κρίνουμε τον άλλον από τις πράξεις του και τα στοιχεία που μας δείχνει για τον εαυτό του και όχι από τη διαφορετικότητα του χρώματος, θρησκείας και καταγωγής του.
Η κ. Μαρία είναι ένα κλασσικό παράδειγμα ρατσίστριας που είναι θύμα και όχι θύτης. Θύμα της κοινωνίας που ζει και όχι της κακής ή μολυσμένης ψυχής της. Είναι θύμα του παραλογισμού της κοινωνίας μας που την έμαθε να πονηρεύεται πιο εύκολα το διαφορετικό από το δικό μας. Που επιλεκτικά υιοθετεί τον ρατσισμό χωρίς καν να το αντιλαμβάνεται. Επιλέγει να γίνει ρατσίστρια αντί να σκεφτεί ψύχραιμα και λογικά διότι η εύκολη λύση ήταν μπροστά της. Θεωρώ πως σε αυτές τις περιπτώσεις, θύμα δεν είναι μόνο η Κ. αλλά και η κυρία Μαρία. Θύμα διότι η κοινωνία που ζει και μεγάλωσε την παράσυρε να σκεφτεί όπως η αδελφή της. Θύμα διότι φέρθηκε ρατσιστικά, πληγώνοντας της Κ. αλλά κυρίως τον εαυτό της, την αξιοπρέπεια της και ειδικά την ιδεολογία της…
Ανέκαθεν η πολιτική της Τουρκίας και των ΤΚ ηγετών ήταν η διχοτόμηση της Κύπρου και η διπλή ένωση. Όπως έχω ξαναγράψει αυτή η πολιτική βρήκε ανταπόκριση ανάμεσα στον ΤΚ πληθυσμό κυρίως λόγω της στάσης της πολιτικής των ΕΚ, που τους ήθελε στο νησί σαν πολίτες διακοσμητικού χαρακτήρα. Μετά τον αμοιβαίο συμβιβασμό του 1959, ακολούθησε η ανακήρυξη της Κυπριακής Δημοκρατίας. Όπως τους ΕΚ, οι ΤΚ είδαν την ανεξαρτησία σαν ένα βήμα προς την οριστική διχοτόμηση του νησιού.
Η πολιτική της διχοτόμησης, που είχε σαν βάση της την άνιση ανάπτυξη των δύο κοινοτήτων, κυρίως οικονομικά, αλλά και την στάση των ΕΚ που απέκλειαν συνεργασία με τους ΤΚ, άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά με την προσπάθεια δημιουργίας ξεχωριστής ΤΚ οικονομίας. Ο Ντενκτάς σε βιβλίο του γράφει «Την περίοδο 1958-1960 αρχίσαμε την εκστρατεία «από Τούρκο σε Τούρκο». Αυτό επηρέασε τους Ρωμιούς που δεν ήθελαν να χάσουν μια αγορά 100 και πλέον χιλιάδων ανθρώπων. Θέλαμε να δημιουργήσουμε μια νέα τουρκική αγορά, με τούρκους εισαγωγείς και εξαγωγείς. Ο Τούρκος ήταν υποχρεωμένος να μην αγοράσει τίποτε από Ρωμιό ή Αρμένη».
Παρόλο που η προσπάθεια αυτή του Ντενκτάς συνεχίστηκε και μετά την ανεξαρτησία, κατέρρευσε διότι όλες οι αντιπροσωπίες προϊόντων ήρθαν στα χέρια των ΕΚ. Αποτέλεσμα της αποτυχίας αυτής ήταν η συνέχιση της ανισότητας μεταξύ ΕΚ και ΤΚ, κάτι που σε συνδυασμό με το εθνικιστικό πάθος των ΕΚ, έκανε την ιδέα της διχοτόμησης να φαίνεται σαν μια καλή λύση. Αυτή την εθνικιστική προσέγγιση των γεγονότων υιοθετούσε και η ΤΜΤ, η παράνομη οργάνωση του ΝΤενκτας που σκοπό είχε να εκπληρωθεί η πολιτική της Άγκυρας στο νησί, δηλαδή ο διαχωρισμός των 2 κοινοτήτων και η διχοτόμηση.
Ο Αϊντίν Σαμίογλου, ανώτερο στέλεχος της ΤΜΤ έγραψε: «Παρά την ίδρυση της Κ.Δ, οι Έλληνες φρόντισα να κρατήσουν ζωντανό το έργο της Ένωσης. Αυτό έκανε πιο εύκολο για μας την διατήρηση του ιδανικού της Διχοτόμησης ανάμεσα στους ΤΚ. Η χρησιμοποίησης οποιασδήποτε ευκαιρίας για την επίτευξη της διχοτόμησης μετατράπηκε σε φυσιολογικό καθήκον για την ΤΜΤ».
Στις σελίδες 499-505 του βιβλίου «Η κατάθεση μου», του Γλαύκου Κληρίδη, ο Κληρίδης παρουσιάζει έγγραφο-ντοκουμέντο που δείχνει την στάση της ΤΚ ηγεσίας απέναντι στην ανεξαρτησία αλλά και την εθνικιστική προσέγγιση της ενάντια στην ιδέα συνύπαρξης ΕΚ και ΤΚ. Στο έγγραφο αυτό αποτυπώνεται χαρακτηριστικά η στάση της ΤΚ ηγεσίας: «Αν μας έλεγαν πως η ανεξαρτησία είναι τελική λύση και όχι προσωρινή, δε θα την αποδεχόμασταν και θα δίναμε συνέχεια στις δικοινοτικές ταραχές για να φέρουμε αντιμέτωπο τον ΟΗΕ που έλεγε πως η διχοτόμηση δεν είναι λύση». Στη συνέχεια αναφέρονται και οι λόγοι που δεν ήταν αποδεκτή η ανεξαρτησία για την Τουρκία και την ΤΚ ηγεσία. «1. Το τουρκικό στοιχείο που ήδη είναι ανίσχυρο, είναι καταδικασμένο να εξαφανιστεί κάτω από αυτό το καθεστώς. 2. Η ιδέα της ενοποίησης των δύο κοινοτήτων το πλαίσιο του κράτους, η «Κυπροποίηση των Τούρκων» δηλαδή η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη συνεργασία και ανάπτυξη σχέσεων με τους ΕΚ ή η μη εναντίωση σε αυτούς, θα έχουν ως αποτέλεσμα την εξάλειψη της εθνικής υπόθεσης από τις συνειδήσεις των ΤΚ και αυτό θα ισοδυναμεί με την κατάργηση των Τούρκων ως ξεχωριστής κοινότητας. 3. Οι οικονομικές δυσχέρειες και τα προβλήματα θα οδηγήσουν γρήγορα στην εξάλειψη μας ως εθνική κοινότητα. 4. Οι συμφωνίες στηρίχθηκαν στην αρχή της έλλειψης εμπιστοσύνης μεταξύ των 2 κοινοτήτων. Αν οι συμφωνίες αυτές εκληφθούν ως τελική λύση, τότε οι ΤΚ θα χάσουν την πίστη τους προς την Τουρκία και λόγω ανεργίας και οικονομικών δυσκολιών θα μείνουν στο έλεος των Ρωμιών»
Στο ίδιο έγγραφο γίνεται λόγος και για την ΤΚ αντιπολίτευση και επιδιώκεται η φίμωση της. «Σε όσους μέσα στην κοινότητα έχουν την τάση να κάνουν αντιπολίτευση, πρέπει να επιβληθούν οι γενικές γραμμές της εθνικής υπόθεσης και να παρεμποδιστούν να προβαίνουν σε δημοσιεύσεις και προπαγάνδα που βλάφτει την εθνική υπόθεση. Ο θαυμαστής των ρωμιών και συνεργάτης των φανατικών ρωμιών ενωτικών ηγετών, Ιχσάν Αλί, ο σεξουαλικά ανώμαλος ακόλουθος του Μουζαφέρ Γκιουρκάν και ο άνθρωπος των κομμουνιστών Αϊχάν Χικμέτ, θα πρέπει να αποτραπούν από ενέργειες και αρθρογραφία που εξυπηρετούν τους στόχους των ρωμιών. Όσοι δεν πιστεύουν στην εθνική υπόθεση θα πρέπει να τους κλείσουμε το στόμα».
Πράγματι, μετά από λίγο καιρό, οι Γκιουρκάν και Χικμέτ δολοφονήθηκαν τον Απρίλιο του 1962. Οι δύο αυτοί είχαν αρχίσει να εκδίδουν την εφημερίδα Cumhuriyet στην οποία υποστήριζαν την εδραίωση του κυπριακού κράτους και τις καλές σχέσεις των δύο κοινοτήτων.
Από όλα αυτά είναι πλέον ξεκάθαρο πως ο ΤΚ και ο ΕΚ εθνικισμός εναντιώθηκαν στη συγκρότηση κυπριακού κράτους και αγωνίστηκαν για να την ενσωμάτωση της Κύπρου στα εθνικά κέντρα.