Παρασκευή 24 Αυγούστου 2007

Κυκλοφοριακό, προγραμματισμός και οικολογικές ευαισθησίες - από τη Μαργαρίτα Ζερβίδου

Αγαπητοί φίλοι,
λάβαμε την ακόλουθη επιστολή από τη φίλη Μαργαρίτα Ζερβίδου και σας την παρουσιάζουμε.
___________________________________________________________________

Αγαπητοί φίλοι,
το συνημμένο άρθρο αφορά ένα έγκλημα που εξελίσσεται μπροστά στα μάτια μας και εκφράζει τη σημερινή νεοκυπριακή κουλτούρα - το εναπομείνον "εθνικό" πάρκο της Αθαλάσσας πρόκειται για ακόμα μια φορά να κατακρεουργηθεί, δήθεν για να εξυπηρετηθούν οι πολίτες, ενώ ο πραγματικός σκοπός είναι -οφθαλμοφανώς- για ακόμα μια φορά να εξυπηρετηθεί το κεφάλαιο, βλέπε ΙΚΕΑ και Σιακόλας.
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία

Ζούμε σε μια εποχή εξαιρετικά κρίσιμη για το μέλλον του πλανήτη μας: ο σύγχρονος - δυτικός – τρόπος ζωής που έχει επικρατήσει κατά κόρον σε πολλές χώρες και που σε άλλες εισβάλλει με άμεσους ή και έμμεσους – και δυνητικά πιο επικίνδυνους – τρόπους, επιβάλλει εξαιρετικά γρήγορους και απάνθρωπους ρυθμούς στον άνθρωπο, μια άνευ προηγούμενου έξαρση της βιομηχανοποίησης τόσο της παραγωγής όσο και των ανθρώπινων σχέσεων και σε τελική ανάλυση ένα τρόπο ζωής ξένο προς τη φύση: τη φύση του ανθρώπου μα και τη φύση αυτή κάθε αυτή, το πάλαι ποτέ φιλόξενο σπίτι του ανθρώπου.

Ο σύγχρονος άνθρωπος, απασχολημένος από το ανήλεο κυνηγητό της «επιτυχίας» που επιβάλλει η εποχή μας, δεν έχει χρόνο να παρατηρήσει τις επιπτώσεις που έχει ο τρόπος ζωής του στο περιβάλλον. Η φύση όμως παρατηρεί και αντιλαμβάνεται το τι συμβαίνει, βιώνει τις επιπτώσεις αυτές επώδυνα και αντιδρά σπασμωδικά: πνιγμένη από τους ρύπους που ανεπαίσχυντα ο σύγχρονος αυτός άνθρωπος εξαπολύει στην ατμόσφαιρα, αντιστρέφει τις εποχές όπως τις ξέραμε μέχρι σήμερα και πνίγει με καταρρακτώδεις βροχές ολόκληρες πόλεις μέσα στο κατακαλόκαιρο, ενώ κυριολεκτικά στραγγίζει τεράστιες εκτάσεις μέσα στο χειμώνα. Οι μέσες θερμοκρασίες ανεβαίνουν απειλητικά, οι πάγοι στους πόλους λιώνουν και η στάθμη τις θάλασσας ανεβαίνει και αυτή με τη σειρά της, απειλώντας με εξαφάνιση νησιώτικες κοινωνίες που προσφυγοποιούνται μη έχοντας άλλη λύση. Το νερό, γίνεται αργά αλλά σταθερά είδος πολυτελείας, κάτι που εμείς εδώ στη Κύπρο βιώνουμε ήδη εδώ και αρκετές δεκαετίες. Η κατάσταση είναι τραγική! Οι πλέον αισιόδοξοι των επιστημόνων πιστεύουν πως η κατάσταση θα είναι αναστρέψιμη μόνο αν όλα τα κράτη λάβουν άμεσα και δραστικά μέτρα μέσα στην επόμενη δεκαετία. Στην αντίθετη περίπτωση, η ζωή σε αυτό τον πλανήτη θα έχει ήδη μπει στη τελική της ευθεία. Εν κατακλείδι, οι επιπτώσεις από το φαινόμενο του θερμοκηπίου μπορεί να μειωθούν σημαντικά, φτάνει ο καθένας μας να αναλάβει το δικό του μερίδιο ευθύνης.

Σε γενικές γραμμές η λύση στο πιο πάνω πρόβλημα διαγράφεται μέσω δύο βασικών αξόνων:

Ø Μείωση των ρύπων που μολύνουν την ατμόσφαιρα και

Ø αύξηση της χλωρίδας και ιδιαίτερα των δέντρων, με άλλα λόγια προστασία των υφιστάμενων χώρων πρασίνου και αναδάσωση όσο το δυνατό μεγαλύτερων εκτάσεων.


Οι «μεγάλοι» του πλανήτη και κύριοι αίτιοι για τη βιομηχανική μόλυνση του περιβάλλοντος έχουν ήδη δεσμευτεί για τη μείωση των ρύπων στην ατμόσφαιρα στο μεσοπρόθεσμο μέλλον. Το περιβάλλον όμως δε μολύνεται μόνο από τις βιομηχανίες. Ένα εξίσου σημαντικό ρόλο παίζει και η χρήση του αυτοκινήτου ως μέσο μεταφοράς. Δυστυχώς η Κύπρος κατέχει μια από τις ψηλότερες – εάν όχι τη ψηλότερη – θέση στον τομέα της χρήσης ιδιωτικού αυτοκινήτου στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με μέσο όρο δύο με τρία αυτοκίνητα ανά νοικοκυριό! Βεβαίως το φαινόμενο αυτό πιθανό να εξηγείται εν μέρει και με την ανεπάρκεια του υφιστάμενου δημόσιου δικτύου μέσων μαζικής μεταφοράς, που χωρίς σταθερά και συχνά δρομολόγια παραμένει μια αναξιόπιστη λύση για τον εργαζόμενο μα και για τον φοιτητή.

Το Υπουργείο Συγκοινωνιών Κύπρου εξήγγειλε πρόσφατα την πρόθεση του κράτους να αναβαθμίσει το υφιστάμενο δίκτυο λεωφορείων με αύξηση των δρομολογίων, της συχνότητας τους αλλά και με την εισαγωγή μίας και μόνο αποκλειστικής λωρίδας για λεωφορεία μήκους μόνο 2 χλμ(!) και αυτή στις παρυφές της Λευκωσίας (Λεωφόρος Αρχαγγέλου) και όλα αυτά ως αποτέλεσμα έντονων πιέσεων από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου δικτύου δημόσιων μέσων μεταφοράς σε συνδυασμό με το οδικό δίκτυο, πεζόδρομους αλλά και ποδηλατοδρόμους είχε προταθεί από τη Μελέτη Κυκλοφοριακής Διαχείρισης που εκπονήθηκε από τον Αυστριακό Οίκο AXIS σε συνεργασία με τους Συμβούλους Γ. Χατζηκώστας, η οποία υποβλήθηκε στο Υπουργείο το Μάρτιο 2002, ως λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Λευκωσίας και στη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των κατοίκων της.

Αντ’ αυτού, το κράτος εμμένει για πέντε χρόνια τώρα να προτείνει σπασμωδικές και αποσπασματικές λύσεις στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πρωτεύουσας, με μεγαλεπήβολα σχέδια αυτοκινητόδρομων που όχι μόνο δεν θα βελτιώσουν αλλά θα δυσχεράνουν τις συνθήκες διαβίωσης των κατοίκων.

Τρανταχτό παράδειγμα του πιο πάνω αποτελεί και η πρόθεση του Υπουργείου Συγκοινωνιών για επέκταση τη Λεωφόρου Ακαδημίας στην Αγλαντζιά και τη μετατροπή της σε αυτοκινητόδρομο, ο οποίος:

· Θα διασχίσει τα Εθνικά πάρκα Ακαδημίας και Αθαλάσσας και θα καταστρέψει ακόμη ένα μεγάλο μέρος τους.

· Θα προκαλέσει αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων από το θόρυβο και τα καυσαέρια.

· Θα είναι στην ουσία ακριβώς το αντίθετο από αυτό που προτείνεται ως λύση στο πρόβλημα του φαινομένου του θερμοκηπίου (αύξηση της χλωρίδας – μείωση των ρύπων)

Την ίδια στιγμή, είναι άξιον απορίας το γιατί τη στιγμή που το κράτος αποφασίζει να αναβαθμίσει το υφιστάμενο δίκτυο λεωφορείων με σαφή πρόθεση να μειώσει τη χρήση του ιδιωτικού αυτοκινήτου, να εμμένει και στη συνεχή δημιουργία καινούργιων δρόμων, υποσκάπτοντας με αυτό τον τρόπο τα ίδια του τα σχέδια!

Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με στοιχεία του Ευρωπαϊκού Γραφείου Περιβάλλοντος, η Κύπρος κατέχει την χειρότερη θέση ανάμεσα στις χώρες της Ευρώπης στο θέμα της εκπομπής ρύπων ως αποτέλεσμα της αύξησης των οδικών μεταφορών στο διάστημα 1990 – 2004, έχοντας αυξήσει τις εκπομπές της κατά 80%, επίδοση υπερτριπλάσια του μέσου όρου των 32 χωρών!

Η Κύπρος έχει δεσμευτεί έναντι της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μείωση των ρύπων της τάξεως του 20-30% μέχρι το 2012. Αντ’ αυτού, σύμφωνα με τα στοιχεία της υπηρεσίας Περιβάλλοντος του Υπουργείου Γεωργίας από το 1990 που αρχίζει η 1η καταγραφή μέχρι το 2010 όχι μόνο δεν θα έχουμε μείωση αλλά θα έχουμε αύξηση των εκπομπών κατά 100% και αν συνεχίσουμε χωρίς δραστικά μέτρα μέχρι το 2010 που η Ευρωπαϊκή Ένωση θα ζητά σίγουρα 30% μείωση η Κύπρος θα είναι στο 200% αύξηση. Αυτό σημαίνει πως ο Κύπριος πολίτης αργά ή γρήγορα θα κληθεί να πληρώσει υπέρογκα ποσά ως πρόστιμο στην Ευρωπαϊκή Ένωση για την ανευθυνότητα του κράτους ως προς τη χάραξη μιας ενιαίας συγκοινωνιακής πολιτικής.

Η συνεχής κατασκευή δρόμων δεν λύνει το πρόβλημα. Εάν θέλουμε να εξασφαλίσουμε ένα υγιές μέλλον για τα παιδιά μας θα πρέπει να απαιτήσουμε μια συνολική αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού, που να λαμβάνει υπόψη την προστασία του περιβάλλοντος και την ποιότητα ζωής των ανθρώπων.


Μαργαρίτα Ζερβίδου

Πέμπτη 23 Αυγούστου 2007

Οι ελληνόφωνες τουρκικές εφημερίδες και η ανώριμη δημοκρατία

Σκεφτόμουνα να αλλάξω τον τίτλο του μυνήματος αυτού και να έβαζα "σεβασμός, ανοχή και Αρχιεπίσκοπος". Μετά από λίγη σκέψη σκέφτηκα πως είναι συντακτικά λάθος να βάζω τον Αρχιεπίσκοπο Αθυρόστομο Β' στην ίδια πρόταση με τις λέξεις σεβασμός και ανοχή.

Καταρχάς θέλω να ξεκαθαρίσω ένα-δύο πράγματα πριν επεκταθώ. Δεν πρόκειται να πάρω την οποιαδήποτε πολιτική θέση και δεν πρόκειται να κράξω την θρησκεία, σεβόμενος ανθρώπους που είναι πιστοί και θρησκευόμενοι.

Τις προάλλες λοιπόν, ο Πολίτης, η μόνη για μένα εφημερίδα που παρουσιάζει αντικειμενικά και όχι μονόπλευρα τις μαύρες σελίδες της ιστορίας του τόπου μας, δημοσίευσε μεγάλο αφιέρωμα στις σφαγές από Ελληνοκύπριους εθνικιστές ενάντια σε 100 και βάλε Τουρκοκύπριους αμάχους, συγκεκριμένα γυναικόπαιδα, στα χωριά Μάθαρα, Αλόα, Σανταλάρης, στις 14 Αυγούστου 1974, ημέρα της 2ης εισβολής. Επίσης, στο ίδιο φύλλο υπήρχε και μεγάλο αφιέρωμα στις σφαγές σχεδόν 90 ΕΚ στην Άσσια από ΤΚ εθνικιστές.
Την ίδια μέρα, η εφημερίδα έκανε ΚΡΙΤΙΚΉ στον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου πως προσπαθεί να ελέγξει τον τηλεοπτικό σταθμό ΜΕΓΑ για το ποια πολιτική θα ακολουθήσει στις επικείμενες προεδρικές εκλογές και ποιόν υποψήφιο θα υποστηρίξει. (Πρόεδρο Παπαδόπουλο).

Ο Αρχιεπίσκοπος αντέδρασε και αποκάλεσε την εν λόγω εφημερίδα "ελληνόφωνη τουρκική εφημερίδα", ενώ δεν μπήκε στον κόπο να προβάλει επιχειρήματα για να διαψεύσει τις κατηγορίες του "Πολίτη". Αντίθετα, είπε πως μέρος της συμφωνίας που έχει η εκκλησία με το ΜΕΓΑ Ελλάδας είναι πως η εθνική γραμμή που θα ακολουθεί το κανάλι, θα χαράσσεται από την Εκκλησία. Δηλαδή, πλήρης επιβεβαίωση για όσα δημοσίευσε ο Πολίτης. Να πω επίσης πως σύμφωνα με τον Πολίτη, το ΜΕΓΑ Ελλάδας πληρώνει 1,2 εκατομμύρια λίρες ετησίως στην εκκλησία για ενοίκιο του καναλιού.

Οι δηλώσεις του Αθυρόστομου Β', προκάλεσαν θύελλα αντιδράσεων από όλους τους πραγματικούς δημοκράτες του νησιού, καθώς και σχεδόν όλα τα πολιτικά κόμματα. Τα δύο μεγαλύτερα κόμματα ΑΚΕΛ και ΔΗΣΥ μίλησαν για δηλώσεις που πληγώνουν την ελευθερία λόγου, για υπόσκαψη των μέσων ενημέρωσης και για πολιτικές και πράξεις που μας παίρνουν πίσω, σε εποχές μεγάλων εθνικών διχασμών. Η ΕΔΕΚ αναγνώρισε πως ο Αρχιεπίσκοπος ξέφυγε των ορίων, ενώ το Ευρωκό και το προεδρικό δεν έκαναν καμία απολύτως δήλωση. Προφανώς δεν ενοχλήθηκαν. Το ΔΗΚΟ έσπευσε να στηρίξει τον Αρχιεπίσκοπο λέγοντας πως δικαιούται να έχει άποψη η Εκκλησία και πως η αντίδραση του ήταν δικαιολογημένη διότι προκλήθηκε από την εν λόγω εφημερίδα.


Ακούγοντας όλα αυτά, κάποιος δημοκρατικός πολίτης αναρωτιέται αν δικαιούται να έχει το δικαίωμα να έχει αντίθετη άποψη από την μάζα. Δυστυχώς στην μπανανία που ζούμε, η δημοκρατία ποτέ δεν ωρίμασε αρκετά και ούτε πρόκειται να ωριμάσει όσο έχουμε στα πόδια μας ανθρώπους που δεν μπορούν να σεβαστούν και να ανεχθούν την αντίθετη άποψη.
Δηλαδή, επειδή η εφημερίδα αυτή τόλμησε να κάνει κριτική στο Αθυρόστομο Β', είναι τουρκική; Είναι προδότες οι δημοσιογράφοι και οι υπάλληλοι της εφημερίδας; Είναι κι ο κόσμος που την διαβάζει Τούρκοι και προδότες; ΈΛΕΟΣ Πόση έλλειψη δημοκρατίας σε αυτό τον τόπο;

Πρώτα από όλα, από που κι ως που να παίρνει τον τραουλλοπαπά να φέρει πολιτικές θέσεις και έμμεσα να τάσσεται υπέρ ενός υποψηφίου; Αυτά είναι τα καθήκοντα του; Γιατί δεν αρκείται στα θρησκευτικά του καθήκοντα και να δει πως μπορεί να φέρει κοντά στην εκκλησία πάλι τον κόσμο που όλο και περισσότερο απομακρύνεται από κοντά τους; Ποιος νόμισε πως είναι; Νομίζει πως ζει στο 60 και είναι εθνάρχης; Ξεχνά τα ποσοστά του; 10% του κυπριακού λαού τον θεώρησε ικανό για αρχιεπίσκοπο. 9 στους 10 Κύπριους τον απορρίπτουν και δεν τον δέχονται. Δικαιούται να έχει άποψη αλλά δεν δικαιούται να εκφράζει πολιτικές θέσεις, παρουσιάζοντας τις θέσεις του σαν θέσεις της εκκλησίας.

Μετά, μας δημιουργείται το ερώτημα: δικαιούμαστε να κάνουμε κριτική και να διαφωνούμε χωρίς να μας αποκαλέσει Τούρκους και προδότες; 'Έχουμε ή δεν έχουμε δημοκρατία; Ποιος είναι νομίζει για να μπορεί να κρίνει ποιος είναι προδότης και ποιος πατριώτης; Αυτός που φέτος τον Ιούλιο απέδωσε τιμές στους πραξικοπηματίες, βάζοντας στεφάνι στον τάφο τους;
Αυτός που πήγε στο Βατικανό να δει τον Πάπα και του χάρισε αρχαία χριστιανική εικόνα της Κύπρου ανεκτίμητης αξίας; Αυτός που απειλεί τώρα πως θα ανακαλύψει αυτόν που έδωσε αυτή τη πληροφορία στην δημοσιότητα και θα τον απολύσει; Αυτός ο ρατσιστής που θα αυξήσει τους μισθούς των κληρικών για να μην αναγκάζονται να δουλεύουν "στις οικοδομές, σαν πελεκάνοι, χτίστες, καλουψιήδες και εργάτες και να συναναστρέφονται έτσι με κάθε καρυδιάς καρύδι"; Αυτός που πουλούσε τον άμμο στον Ακάμα; Αυτός που χαρακτήρισε τις μανάδες και τους συγγενείς των αντιστασιακών σαν "αναρχικούς" και "ακραίους" επειδή αντέδρασαν που παρέδωσε στεφάνι τιμής στους πραξικοπηματίες; Αυτός που δεν ξέρει τι να πρωτοφάει, τάσσει λεφτά στους πρόσφυγες να πάρουν συγκεκριμένη θέση σε δημοψηφίσματα και μετά το ξεχνά; Αυτός που όπως παραδέχτηκε τον Ιούλιο που πέρασε
πως το 1974 οπλοφορούσε; Αυτός που μόνο το 10% τον ψήφισε για αρχιεπίσκοπο και πήρε το αξίωμα με δόλιο τρόπο και από το παράθυρο;

Τελικά που ζούμε; Στην χώρα των Ταλιμπαν που όποιος διαφωνήσει εκτελείται στο δρόμο για να βλέπουν κι άλλοι και να φοβούνται; Ή μήπως όταν κοροϊδεύουμε την Τουρκία πως σκοτώνει και φυλακίζει δημοσιογράφους και ιστορικούς που προσβάλουν τον Τουρκισμό, στην ουσία βλέπουμε τον εαυτό μας σε ένα καθρέφτη; Αλήθεια, σε τι διαφέρουμε από αυτούς; Και σε τι διαφέρουμε από τον Ντενκτάς που όποιος έγραφε κάτι εναντίων του ήταν αμέσως και προδότης;

Σε ΤΊΠΟΤΕ απολύτως δεν διαφέρουμε. Είμαστε και εμείς ένα καθεστώς φασισμού κι ας λεγόμαστε επίσημα δημοκρατία. Για όσα είπε ο Αθυρόστομος τις τελευταίες ημέρες τον κατάκραξε ολόκληρος ο κόσμος... στις εφημερίδες, στα ραδιόφωνα, στις τηλεοράσεις κι όμως εξακολουθεί απτόητος, ξέροντας πως έχει την υποστήριξη του προεδρικού και του ΔΗΚΟ, να εξηγεί πως η αναφορά του στην εν λόγω εφημερίδα σήμαινε πως "εξυπηρετεί τα συμφέροντα της Τουρκίας", ενώ ταυτόχρονα δεν απάντησε (δεν μπορούσε άλλωστε να απαντήσει) στην ερώτηση "ποιο άρθρο του Πολίτη είδε και τον έκανε να πει πως είναι τουρκική εφημερίδα και πως εξυπηρετεί την Τουρκία".

Αυτό είναι το προφίλ του Αρχιεπισκόπου Κύπρου και ύστερα απορούμε γιατί οι πιστοί σιγά σιγά αποστρέφονται και απορρίπτουν την εκκλησία. Προχθές μιλούσα με ένα φίλο... μου είπε πως μετά τις δηλώσεις του, έσπευσε να σταματήσει να στέλνει τα παιδιά του στο κατηχητικό. Ένας άλλος είπε πως αν το μωρό του ήταν ακόμη αβάπτιστο, δε θα το βάπτιζε μέχρι να φύγει από εκεί ο Αθυρόστομος. Σήμερα κάποιος επώνυμα σε εφημερίδα είπε πως όταν πεθάνει δεν θέλει να τον θάψουν στην Κύπρο και να του κάνουν μνημόσυνο οι σημερινοί μας παπάδες. Εγώ προσωπικά δεν ξαναπατώ σε εκκλησία, ούτε και δέχομαι να πάρω θεία κοινωνία από αμαρτωλά χέρια. Είναι ι δική μου προσωπική αντίδραση στα όσα γίνονται. Διότι όσο οι υπόλοιποι ιερείς δεν αντιδρούν σε αυτά που γίνονται, είναι συνυπεύθυνοι. Η σιωπή αποτελεί ανάμειξη, έλλειψη άποψης και θάρρους και όχι ουδετερότητα σε τέτοια πρωτοφανή αντιδημοκρατικά ιδεώδη που προάγει ο τραουλλοπαπάς. Ο κάθε ένας που αγαπά την θρησκεία του και είναι χριστιανός μπορεί να εξακολουθήσει να είναι και να την αγαπά και να ζει με τα χριστιανικά ιδεώδη των γραφών, και όχι των παπάδων. Η αποχή από την εκκλησία δεν σημαίνει απόρριψη της θρησκείας. Είναι μόνο απόρριψη των σημερινών εκπροσώπων της. Δεν είναι η εκκλησία μόνο το σπίτι του Θεού. Είναι παντού. Και όπου κι αν βρισκόμαστε, θα κρινόμαστε για τις πράξεις μας. Μπορούμε να αγαπάμε αλλήλους κι όταν δεν πάμε πλέον στα πανάκριβα οικοδομήματα που τα ονομάζουν εκκλησίες. Όσοι είναι πιστοί, μπορούν να έχουν σπίτι τους εικόνες που τους εκφράζουν και να τις προσκυνούν εκεί. Δυστυχώς τα συνταγματικά του δικαιώματα, του επιτρέπουν να δρα και να ενεργεί ανεξέλεγκτος... ο μόνος που μπορεί να τον καταδικάσει είναι ο κόσμος, με την αποστροφή του και την απόρριψη του.

Καιρός ο κόσμος λοιπόν να δώσει μαθήματα δημοκρατίας, ανοχής και σεβασμού στην αντίθετη άποψη στον συγκεκριμένο Αρχιεπίσκοπο αλλά και σε κάποιους πολιτικούς μας που δεν ενοχλούνται με όλα όσα συμβαίνουν, απλά και μόνο επειδή εξυπηρετούνται τα προεκλογικά τους συμφέροντα.

Κυριακή 19 Αυγούστου 2007

F.S και Φραπέ

Βρεθήκαμε σήμερα στη Λεμεσό και αποφασίσαμε να πάμε για φραπεδάκι στην καφετέρια C***** του 5-άστερου ξενοδοχείου F.S. Εξαιρετικός τόπος... μέσα στο πράσινο, καλό σέρβις... όλα καλά. Ήπιαμε το φραπεδάκι μας, διαβάσαμε και την εφημεριδούλα μας και μετά φύγαμε για το σπίτι. Μόνο που δεν φανταστήκαμε πως θα μας έκλεβαν μέσα στην ίδια μας τη χώρα και πως θα φεύγαμε με ανοικτό το στόμα και τρύπιες τσέπες.
3 λίρες και 10 σεντς το φραπέ!!! Απίστευτο κι όμως Κυπριακό. Προσπάθησα να βρω μια λογική εξήγηση για την τιμή αλλά ήταν μάταιο. Το μόνο λογικό συμπέρασμα που έβγαλα ήταν πως συνειδητά μας κατάκλεψαν.
Ας υποθέσουμε πως μια κουταλιά νεσκαφέ στοιχίζει κάτι λιγότερο από 10 σέντς, μια κουταλιά ζάχαρη στοιχίζει κάπου στα 2 σέντς, ένα καλαμάκι κάπου στο 1 σέντ και ένα ποτήρι νερό ΤΗΣ ΒΡΥΣΗΣ που μας έφεραν με το φραπέ κάπου στο 1 σέντ έχουμε σύνολο 14 σέντς κόστος. Αυτά τα 14 σέντς τα πληρώσαμε 3 λίρες και 10 σέντς, δηλαδή 310 σέντς. Και με απλά μαθηματικά ισούνται με 22 φορές πολλαπλάσια της αξίας! Αυτή είναι η τιμή ενός φραπέ στο εν λόγω καφέ-ξενοδοχείο, στο οποίο πριν λίγες βδομάδες έκαναν επιδρομή κατσαρίδες στους πελάτες όπως μας είπαν και γνωστοί μας στη Λεμεσό. Εννοείται πως θα τους κάνω και ένα χεσίδι τηλεφωνικώς, μιας και εκεί δεν υπήρχε κανείς υπεύθυνος παρά μόνο τα ευγενικά γκαρσόνια που δεν φταίνε σε τίποτε για να τα ακούσουν αυτοί.
Η Κυπριακή μπανανία βλέπετε είναι πιο ακριβή από το Λονδίνο, την Νέα Υόρκη, Τόκιο και άλλες μετροπόλεις του κόσμου. Βλέπετε το κλίμα υγρασίας της μπανανίας, ο ευγενικότατος λαός της, ο αμέτρητος τουρισμός της και ο σεβασμός στον καταναλωτή είναι τόσο αναπτυγμένα που μέχρι και το Λονδίνο σκέφτεται πως έκοψε πίσω. Η δε Νέα Υόρκη νιώθει υποανάπτυκτη κοντά μας. Το Ντουμπάι με τα υπερσύγχρονα κτήρια απλά προσπαθεί να μας φτάσει... αλλά μάταια. Η Κυπριακή Μπανανία -αλλιώς γνωστή και σαν δημοκρατία του κώλου- είναι άπαιχτη και ανυπέρβλητη. Κανείς δε μπορεί να παρέχει το σέρβις και το περιβάλλον που προσφέρει αυτή στον καταναλωτή.
Να την χαιρόμαστε και να την αγαπάμε την μπανανία μας. Και να την διαφημίζουμε στο εξωτερικό μπας και μας φύγει κανένας από τα πολλά εκατομμύρια τουρίστες που έρχονται εδώ κάθε χρόνο μαζικά και πάει στις χωριατοπαραλιακές πόλεις της Τουρκίας ή στα πανάκριβα νησιά της Ελλάδας ή στα υποανάπτυκτα παράλια της Ιταλίας και της Ισπανίας. Μετανιώνω μόνο που δεν πήρα μαζί μου τον λογαριασμό να τον σκανάρω και να σας τον βάλω εδώ να τον καμαρώσετε κι εσείς... μια επίσκεψη όμως εκεί θα σας πείσει για του λόγου το αληθές!

Δευτέρα 13 Αυγούστου 2007

Κυπριακός γάμος: η καλύτερη επιχείρηση

-Καλησπέρα Ανδρούλλα μου, τί κάνεις;
-Πραξούλλα μου, μα τί κάνεις; Έλα μέσα, έλα... κόπιασε να σου κεράσω μιας και έχει και τόσο καιρό να σε δούμε... μα θα έχει αλόπως και 6-7 χρόνια να σε δώ...
-Ε, ναί... εχαθήκαμεν. Εν μπορώ να κάτσω όμως Αντρούλλα μου διότι βιάζομαι. Επέρασα να σε καλέσω στον γάμο του γιού μου... και βιάζομαι να πάω κι αλλού πριν νυχτώσει...

Ένας πάρα πολύ συχνός καυγάς που έχω με την μάνα μου είναι ότι δεν πάω, δεν πατώ εδώ και χρόνια σε γάμους... είτε είναι μακρυνός, είτε κοντινός συγγενής αυτός/η που παντρεύεται. Η καημένη κάθε φορά βρίσκει και μια δικαιολογία να λέει γιατί προσβάλλεται. Στον γάμο του πρώτου μου ξαδέλφου του Πάνου είπε πως διάβαζα για εξετάσεις στο δημόσιο, στον γάμο της ξαδέλφης μου την Μαργαρίτας είπε πως ήμουν κρυομένος, ενώ στο γάμο της άλλης μου ξαδέλφης, της Αντωνίας, είπε πως έλειπα εξωτερικό για το τριήμερο. "Εμείς πάμε για να έρθουν κι αυτοί στον δικό σου γάμο, γιατί νόμισες βουρούμε τον κάθε συγγενή και γνωστό στους γάμους;" Δυστυχώς είναι πολύ δύσκολο να καταλάβει μια γυναίκα σαν την μητέρα μου, κλασσική Κύπρια, τους λόγους που δεν πάω. Γι αυτήν οι γάμοι είναι κάτι σαν ταμείο προνοίας για τα παιδία της. Πάει σε όλους για να έρθουν κι αυτοί στον δικό μου.
Πρόσφατα μιλούσα το θέμα με μια συνάδελφο και φίλη μου (στης οποίας τους αρραβώνες και γάμο πήγα με όλη μου τη χαρά και όρεξη) και επιτέλους βρήκα την κατανόηση που έψαχνα για το θέμα αυτό...
1. Δεν συνδέομαι με την (πολύ μεγάλη) οικογένεια μου. Έχω πολλούς θείους και θείες, ενώ δεν ξέρω πόσα ξαδέλφια έχω και πόσα παιδιά έχουν κτλ. Τους περισσότερους θα έχει και 10 χρόνια να τους δω... κι όσους έτυχε να δω ήταν τυχαία. Θεωρώ βλακεία να πάω στον γάμο τους επειδή είναι απλά συγγενείς. Και για να είμαι και απόλυτα ειλικρινής, χέστηκα κι αν παντρεύονται κι αν δεν παντρεύονται. Ούτε κρύο, ούτε βράστη. Και γιατί να με νοιάζει άλλωστε; Ούτε σχέσεις έχουμε, ούτε ξέρω τι γίνεται και δεν γίνεται στην ζωή τους. Αν αυτοί με θυμήθηκαν επειδή παντρεύονται και -κακά τα ψέματα- απλά θέλουν το φακελάκι μου, πρέπει εγώ να παίξω το ρόλο του βλάκα και του μαλάκα και να πάω εκεί, προσποιημένος πως χάρηκα για τον γάμο τους; ΟΧΙ. Να γυρίσει η γη ανάποδα, εγώ δεν δέχομαι. Δεν πρόκειται να χαλάσει η βραδιά τους αν δεν πάω... και σιγά να μην είχαν ανάγκη να δουν εμένα για να χαρούν τον γάμο τους. Και να σας πω και κάτι άλλο... αδιαφορώ πλήρως ότι κι αν πουν για μένα. Ας με βρίσουν, ας μην μου ξαναμιλήσουν... αφού τόσα χρόνια είμαστε ξένοι.
2. Το παν είναι το φακελάκι. Το βρίσκω αισχρό που κάποιοι που πάντρεψαν το παιδί τους να έχουν γραμμένα σε χαρτί τα ποσά που αυτοί έλαβαν για να ξέρουν τι ποσό να τους βάλουν πίσω. Που είναι η έννοια του γάμου; Της χαράς που θα έπρεπε να νιώθουν πηγαίνοντας σε γάμο; Και μην μου πείτε πως έχει έστω και ένα άτομο που δεν είπε το γνωστό "ουφ, έχω 3 γάμους να πάω τούτο το μήνα". Κακά τα ψέματα, άμα σε καλούν σε γάμο είναι μια αγγαρεία, μια υποχρέωση που καταπιέζεις τον εαυτό σου να την κάνει ενώ δίνεις και από πάνω από το υστέρημα σου. Ε γιατί να λαμβάνω μέρος σε αυτή τη φαρσοκωμωδία;
3. Πριν λίγες μέρες καθόμουνα σε ένα καφέ και απολάμβανα το φραπεδάκι μου με τσιγάρο... Ξαφνικά έρχεται προς τα πάνω μου μια γνωστή μου φάτσα, χαμογελώντας.
Ήτανε ένας συμμαθητής μου από το γυμνάσιο! Εννοείται πως δεν ήθελε να δει αν είμαι καλά, απλά ήθελε να μου δώσει κάτι. Τι άλλο θα μπορούσε να ήταν από προσκλητήριο για τον γάμο του. Θα έχει και 15 χρόνια και βάλε να τον δω! Κάλεσε λέει όλη τη τάξη για να μας ξαναδεί όλους! Ναι, μετά από τόσα χρόνια μας πεθύμισε ξαφνικά. Και συμπτωματικά περίμενε τον γάμο του για να μας θυμηθεί. Δεν άντεξα όμως και μίλησα... και είπα ότι ένιωθα. "Καλά ρε Γ., δεν ντρέπεσαι να καλείς στον γάμο σου άτομα που δεν έχεις καμία σχέση μαζί τους και να τους αναγκάζεις να κάνουν κάτι που δεν θέλουν;" Ακριβώς έτσι του το είπα... άλλαξε 1οο χρώματα ο γέριμος, αλλά καλά να πάθει. Γέλασε ειρωνικά και απομακρύνθηκε κουνώντας το κεφάλι του... Εγώ θα ντρεπόμουνα να πάω να δω κάποιον που χέστηκα αν ζει ή αν πέθανε απλά και μόνο για να τον καλέσω στο γάμο μου και να μου φέρει λεφτά. Πόση ξεφτίλα πλέον; Και το γελοίο είναι πως όλοι αυτοί που μας καλούν ενώ έχει χρόνια να μας δουν, το κάνουν "για να μην παρεξηγηθείς πως δεν σε κάλεσα". Ρε φίλε μου, ούτε παρεξηγώ, ούτε με πληγώνει και μπορώ μια χαρά να συνεχίσω την ζωή μου και χωρίς να με καλέσεις στον γάμο σου. Θα επιβιώσω!!!
4. Μέχρι τώρα θα πήγα συνολικά σε λιγότερο από 10 γάμους... και οι 10 ήταν γάμοι ανθρώπων που ήξερα πως όντως θα χαρούν να με δουν κοντά τους την μέρα του γάμου τους και θα χαιρόμουν κι εγώ να τους δω νύφη και γαμπρό. Όχι μόνο τους χάρηκα όλους αυτούς τους γάμους, αλλά το καταδιασκέδασα!
5. Κλείνω απλά λέγοντας πως αισθάνομαι τόσο τυχερός που μου χάρισε ο Θεός τόλμη και θάρρος να έχω την γνώμη μου και να μην ντρέπομαι να την πω. Κι αν δεν την πω, σίγουρα θα την εκφράσω με τις πράξεις μου. Το θεωρώ μεγάλη βλακεία και κοροϊδία να τρέχω τους γάμους απλών γνωστών μόνο και μόνο επειδή θυμήθηκαν την τσέπη μου ή επειδή θέλουν να αγοράσουν ένα καινούργιο αυτοκίνητο. Αρνούμαι να λαμβάνω μέρος σε έτσι διαδικασίες... ούτε γίνομαι συνέταιρος σε καμία οικονομική επιχείρηση όπως είναι οι σημερινοί γάμοι στην Κύπρο. Παρόλο που δεν το παραδέχεται κανείς... οι γάμοι είναι η πιο εύκολη λύση για όποιον θέλει να βγάλει μερικές χιλιάδες μέσα σε μια νύκτα.
6. 'Άντε και στα δικά σας φίλοι μου... και σε καλή μεριά!

Πέμπτη 9 Αυγούστου 2007

Η Κυπριακή λέξη της ημέρας:

Το πουπανωπροίτζιν = επιπρόσθετη, περισσότερη προίκα

Αυτή η Ελληνικότατη λέξη αποτελείται από το τις λέξεις από + πάνω + προίκα.

Τα παλιά χρόνια το πουπανωπροίτζιν δινότανε στον γαμπρό από τον πεθερό όταν η κόρη του δεν ήταν παρθένα!!!

Κύπρος: παιδεία, ιστορία και προπαγάνδα

Σήμερα θα γράψω κάτι διαφορετικό... και με διαφορετική προσέγγιση. Προσπαθώ να κρατώ κάποιες αποστάσεις και να μην πολιτικοποιώ καταστάσεις αλλά θέλοντας και μη κάποια πράγματα το καθιστούν αυτό αρκετά δύσκολο. Υπάρχουν πράγματα και καταστάσεις που χρειάζεται να τα αντιμετωπίσουμε ως έχουν για να τα αγγίξουμε ρεαλιστικά, και όχι να τα δούμε σφαιρικά ή κρατώντας ίσες αποστάσεις.
Γεννηθήκαμε, μεγαλώσαμε και ζούμε όλοι σε ένα τόπο που μας δημιουργεί τρομερά ιστορικά συμπλέγματα (κόμπλεξ).
Συμπλέγματα κατωτερότητας, εκδίκησης και μίσους. Από μικρά παιδιά μαθαίνουμε στα σχολεία στο μάθημα της ιστορίας πως είμαστε οι αδικημένοι. Αυτοί που έχασαν συγγενείς σε ένα άγριο πόλεμο από την Τουρκία, αυτοί που χάσαμε την μισή μας πατρίδα, αυτοί που έχουν αγνοούμενους και πρόσφυγες κ.ο.κ. Όλα αυτά δεν αποτελούν ψέμα, αλλά ούτε και την ολοκληρωμένη αλήθεια. Η αλήθεια είναι πολύ πιο πολυσύνθετη από αυτήν που μας έμαθαν. Η αλήθεια δεν είναι τόσο απλή και ο απλός ανθρώπινος νους δεν μπορεί να την δεχτεί πάντα. Δυστυχώς η προπαγάνδα και ο ευνουχισμός που όλοι δεχτήκαμε από μικρά παιδιά μας έχουν καταστήσει εκπρόσωπους του μίσους, του ρατσισμού και της στέρησης αποδοχής κριτικής. Εμείς έχουμε και είχαμε πάντα δίκαιο. Οι Τουρκοκύπριοι (ΤΚ) είχαν και έχουν πάντα άδικο. ΤΚ ίσον Ντενκτάς. ΤΚ ίσον Τουρκία. ΤΚ ίσον κατοχή. Ίσον βάρβαροι. Ίσον εγκληματίες. Ίσον διχοτόμηση. Ίσον κκιλίντζιροι, αγράμματοι και αμόρφωτοι.
Από την άλλη, ακριβώς, μα ακριβώς τα ίδια πράγματα συμβαίνουν και στους απέναντι. Η ίδια προπαγάνδα, η ίδια διαστρέβλωση γεγονότων, ο ίδιος βιασμός της ψυχής και της αγνότητας των παιδιών. ΟΙ Ελληνοκύπριοι (ΕΚ) είναι βάρβαροι. Μας μισούν. Είναι αιμοβόροι. Είναι εγκληματίες. Ήθελαν να πάρουν εκδίκηση για την μικρασιατική καταστροφή και μας έσφαζαν. Εμείς έχουμε αγνοούμενους, έχουμε πρόσφυγες κ.ο.κ.
Αν κάποιος άνθρωπος με πραγματικά ελεύθερο πνεύμα, ελεύθερη ψυχή ανοίξει καλά τα μάτια του, θα δεις πως στην ουσία σε τίποτα δεν διαφέρουμε από αυτούς. Και ξέρετε κάτι; Δεν φταίμε εμείς γι αυτό! Έτσι μας έμαθαν. Οι δικές μας οι ευθύνες αρχίζουν από τη στιγμή που μαθαίνουμε και τις άλλες αλήθειες που μας έκρυβαν τόσα χρόνια και εξακολουθούμε να μένουμε απαθείς, εξακολουθούμε να μην μπαίνουμε στον κόπο να καταρρίψουμε τους μύθους που μας εγκλώβισαν σε μια κατάσταση λήθαργου, σε μια κατάσταση πλήρης νοητικής και ψυχικής καθυστέρησης.
"Τούτη η δίψα δεν σβήνει, τούτη η μάχη δεν παύει, χίλια χρόνια αν περάσουν δεν πεθαίνουμε σκλάβοι" λέει το εξαιρετικό αυτό άσμα. Κι όμως, χίλια χρόνια αν περάσουν μόνο σκλάβοι θα πεθαίνουμε. Σκλάβοι του μίσους, του παραλογισμού και του φανατισμού αν δεν ανοίξουμε το πνεύμα μας και δούμε την πραγματική, ολοκληρωμένη αλήθεια! Όχι μόνο αυτή που μας εμφυτεύουν οι εγκεφαλοχειρούργοι ιστορικοί μας στα βιβλία ιστορίας στα σχολεία μας.
Και η οικουμενική αλήθεια, η αλήθεια που καμία θεωρία δεν μπόρεσε να καταρρίψει είναι πως για να δημιουργήσεις πετυχημένη προπαγάνδα, χρειάζεσαι και μια δόση από αληθινά, πραγματικά, αδιαμφισβήτητα γεγονότα και στοιχεία για να την στηρίξεις και να δημιουργήσεις πάνω της μύθους και ανακρίβειες. Και επειδή και στις δύο πλευρές του νησιού, υπάρχουν αυτά τα αληθινά γεγονότα, είναι κι ο κύριος λόγος που πέτυχε η προπαγάνδα τόσο πολύ...

Τρίτη 7 Αυγούστου 2007

Μικρά - μικρά Μπανανιακά

- Ποιός είναι ο Χρ. Τσέλ.; Είναι ο πρώην πρόεδρος της επιτροπής ανταγωνισμού και πρώην πρόεδρος της επιτροπής διαιτησίας του κυπριακού ποδοσφαίρου. Τώρα γιατί ήταν πρόεδρος σε 2 ξεχωριστά πόστα, μην με ρωτάτε. Αποταθείτε στην Μπανανία Information Desk. Πάντως δεν ήταν πρόεδρος σε 2 πόστα επειδή ήταν τόσο καλός και το άξιζε... Πρόσφατα κατηγορήθηκε, κλήθηκε στο δικαστήριο και καταδικάστηκε για πλαστογραφία (!) όντας πρόεδρος της Επιτροπής Προστασίας Ανταγωνισμού (ΕΠΑ). Όσο αφορά την επιτροπή διαιτησίας, ούτε γάτα, ούτε ζημιά. Αφού πέρσι ήταν πρόεδρος μετά τις κομματικές (και όχι ποδοσφαιρικές) ψηφοφορίες των σωματίων, φέτος έτσι κι αλλιώς δε θα ζητούσε ξανά την προεδρία. Βλέπετε, την είχε και πριν 3 χρόνια αλλά παραιτήθηκε μόνος του επειδή δε μπορούσε να αντεπεξέλθει στα καθήκοντα του. Ε, γιατί πέρσι ζήτησε την προεδρία, από τη στιγμή που ήταν και πρόεδρος της ΕΠΑ, μην με ρωτάτε. Ρωτάτε τον... Χαπέσιη! Πάντως δεν τελειώνει εδώ ο βίος και πολιτεία του. Η ποινή που του επιβλήθηκε ήταν φυλάκιση με αναστολή. Βλέπετε ήταν τόσο μικρό το παράπτωμα του σαν πρόεδρος της ΕΠΑ, της ΕΔ να πλαστογραφεί κτλ που η αναστολή κρίθηκε σαν η ορθότερη ποινή. Δηλαδή πρέπει να κάνει φόνο στον κωλότοπο τούτο για να κάτσει μέσα ένας επώνυμος; Γιατί τον αφήσατε να κυκλοφορά ελεύθερος; Τα οικονομικά εγκλήματα είναι από τα σοβαρότερα! Δεν είναι παράπτωμα που τιμωρήται με αναστολή! Δεν ήταν ένας απλά υπαλληλάκος! Ήταν ο πρόεδρος της ΕΠΑ!!! Και τώρα που τον αφήσατε ελεύθερο, να τον πετιέται από ψηλά πάλι! Ψηφίστηκε σαν ο εκπρόσωπος της ομάδας του ΑΠΟΠ/Κινύρα Πέγειας στην ΚΟΠ (Κυπριακή Ομοσπονδία -Ποδοσφαίρου ή Παλιάτσων)

-Δ.Δ.Ο ή Ε.Λ Δεν ακούμε τίποτε άλλο αυτές τις μέρες εκτός από το τι λύση τελικά θα επιδιώξει η κυβέρνηση μας, αν επανεκλεγεί ο Τάσσος. Από τη μια έχουμε τον Τάσσο να δηλώνει ολοφάνερα και απερίφραστα πως θέλει λύση Διζωνικής Δικοινωτικής Ομοσπονδίας ενώ οι εταίροι του στο Ευρωκό τώρα θέλουν Ευρωπαική λύση. Πρόκειται για 2 αντίθετες λύσεις που σε καμία περίπτωση δεν μοιάζουν. Εναντίων της ΔΔΟ τάχθηκαν πρόσφατα και στελέχη της ΕΔΕΚ (Ε, Διεκδηκώ κι Εγώ Κυβέρνηση) και του ΔΗΚΟ. Παρόλα αυτά ο πρόεδρος και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος επιμένουν σε λύση ΔΔΟ. Ε ΤΙ ΘΕΛΟΥΝ ΤΕΛΟΣΠΑΝΤΩΝ; Προσπαθούν να θολώσουν τα νερά για να συγχήσουν τον κόσμο; Αυτή είναι η φιλοσοφία ενός προέδρου κάποιου κράτους; Κι αν δεν είναι οργανομένο που γίνεται έτσι, τότε σημαίνει πως τα κόμματα που υποστηρίζουν τον πρόεδρο, στην ουσία δεν τον υποστηρίζουν καθώς διαφωνούν μαζί του. Και τι μέλλον μπορεί να έχει ένας πρόεδρος όταν οι δυνάμεις που τον στηρίζουν δεν συμφωνούν μαζί του; Και τι εικόνα δίνουμε προς τα έξω όταν λέμε δημόσια πως δεν θέλουμε λύση ΔΔΟ; Τόσα χρόνια που λέμε επίσημα πως θέλουμε λύση ΔΔΟ και δεν μας πιστεύει κανείς (και όχι άδικα) στο εξωτερικό, αρχίζουμε τώρα να λέμε και δημόσια πως δεν μας κάνει. Άρχισαν να πέφτουν οι μάσκες πλέον... και έχω την εντύπωση πως και το καλύτερο σχέδιο να μας έδιναν, πάλι ΟΧΙ θα λέγαμε. Ε, αδικάτε τους ξένους αν αύριο έρθουν και μας πουν να χωρίσουμε και φτάνει με την Κύπρο διότι τους τα πρίξαμε... από τη μια να θέλουμε άλλα και από την άλλη να θέλουμε άλλα;;; Ο Θεός να μην το δείξει αν ξαναβγεί Πρόεδρος το Τάσσος και τα αλλάξουμε στους ξένους... πάμε ολοταχώς προς διχοτόμιση ή στην καλύτερη των περιπτώσεων περίπτωση πάμε απλά για διεθνή ρεζίλικια και εξευτελισμούς! Να βγεί ο άνθρωπος ξανά πρόεδρος, δε λέμε, αλλά όχι άλλα πισωγυρίσματα!

- ΑΤΗΚ (Αρχή Τηλεπικοινωνιών Κομμάτων) - Έγιναν και οι προαγωγές στην ΑΤΗΚ. Από τα 11 άτομα που προάχθηκαν οι 7 ήταν του ΔΗΚΟ, 2 του Συναγερμού και 2 του ΑΚΕΛ. Βλέπεται τωρά που έφυγε το ΑΚΕΛ από τη μέση, τα ποσοστά ευνοιοκρατίας ανέρχονται στο 66%... και μιλάμε τώρα μόνο για την ΑΤΗΚ. Όχι, δεν λέω πως έπρεπε να πάρουν περισσότερες προαγωγές οι του ΔΗΣΥ ή του ΑΚΕΛ αν δεν άξιζαν. Ακούγωντας όμως στο ΡΙΚ τον εκπρόσωπο του ΔΗΚΟ αναρωτήθηκα τί άραγε εννοούσε όταν έλεγε στον εκπρόσωπο του ΔΗΣΥ "μα καλά, θα διαμαρτύσερουν αν οι 7 προαγωγές πήγαιναν σε άτομα του ΔΗΣΥ;" Αυτό με προβλημάτησε... δηλαδή παραδέχεται έμμεσα πως "κι αυτοί τα ίδια θα έκαναν";;; Αν αυτό δεν είναι παραδοχή πως οι 7 του ΔΗΚΟ πήραν προαγωγή επειδή απλά ανήκουν στο ΔΗΚΟ, τότε τί είναι;

- Νέο κόμμα - Κ.Ε.Κ - Ένα νέο κόμμα ιδρύθηκε στην χώρα μας πρόσφατα. Πρόκειται για το Κ.Ε.Κ. Το ΚΕΚ λοιπόν από το εν έχει τι να κάμνει όλη μέρα εκτός από το να κτίζει νεα επιβλητικά "κτήρια" για τις δραστηριότητες του, αποφάσισε να ασχοληθεί με την πολιτική, παρόλο που δε θα έπρεπε. Αντί να δώσει λίγα από τα χιλιάδες εκατομμύρια που έχει σε φτωχό κόσμο κτλ, αποφάσισε να πάει πρόσφατα διακοπές στο Βατικανό και να δώσει πολιτική χρειά στην επίσκεψη του. Για όσους δεν κατάλαβαν, μιλάμε για το Κόμμα Εκκλησίας Κύπρου (ΚΕΚ) με πρόεδρο τον τραουλλοπαπά Χρυσόστομο. Παπάς άνθρωπος αντί να ασχολείται με το πως να φέρει περισσότερους πιστούς κοντά στην Εκκλησία, να κάνει καμιά δωρεά να κτιστεί κανένα κέντρο απεξάρτισης ναρκωτικών που δεν έχουμε, ασχολείται με τα πολιτικά και μπαίνει σε αντιπαραθέσεις με πολιτικούς του τόπου. Μέχρι και για τί είδους λύση θέλει! Απ' ότι μάθαμε το ΚΕΚ δε θα κατέβει αυτόνομο στις εκλογές του 2008, αλλά θα υποστηρίξει την υποψηφιότητα Παπαδόπουλου που είναι καλός Χριστιανός. Οι άλλοι είναι άθεοι ή συνομότες με τους ξένους. Ευχόμαστε στο ΚΕΚ καλή σταδιοδρομία και καλό return to the 50s!!!!

Δευτέρα 6 Αυγούστου 2007

Η Κυπριακή λέξη της ημέρας:

τίτσιρος = ο γυμνός









Σκατο
παράδειγμα:

Ο κώλος ο τίτσιρος είδεν το βρατζίν τζ’ εσιέστην

Σάββατο 4 Αυγούστου 2007

Η Κυπριακή μονογαμικότητα

Έχω μιλήσει με πολύ κόσμο σχετικά με αυτό το θέμα. Τι είναι η μονογαμικότητα; Είναι καλό πράγμα; Κακό; Ηθικό, πουριτανικό ή ξεπερασμένο; Τελικά κατάλαβα πως είναι λίγο από όλα. Το μόνο σίγουρο είναι πως υπάρχουν πολλά είδη μονογαμικότητας!

Μονογαμικότητα "ξεπερασμένη κι' ας πονάει":
Ο Μ. λέει πως είναι ξεπερασμένο πράγμα και πως κανείς πλέον δεν νοιάζεται γι αυτό. "Δεν έχει σχέση με την αγάπη, ούτε με τον σεβασμό που νιώθεις προν τον άλλον. Είναι απλά σεξ με άλλο άνθρωπο και δεν βλέπω τίποτε το κακό σε αυτό¨, λέει. Θυμάμαι όμως όταν του τα φόρεσε η γκόμενα, δεν το πήρε και τόσο λάϊτ. Πήρε την εκδίκηση του με την καλύτερη της φίλη...

Μονογαμικότητα "συμφέρον":
Ο Σ. λέει πως είναι ένδειξη αγάπης, αφοσίωσης και ευτυχίας, να είναι κάποιος μονογαμικός. "Άμα είσαι ευτυχισμένος με την γυναίκα σου, την αγαπάς, αφοσιώνεις την ζωή σου στην οικογένεια σου, ζεις άνετα οικονομικά και έχεις ήδη φτιάξει και ένα Α-Α κύκλο, τότε γιατί να μην είναι κάποιος μονογαμικός; Υπάρχει λόγος για ένα γαμίσι να καταστρέψεις την οικογένεια σου και να χάσεις την γυναίκα σου;" Αυτό που εννοεί ο Σ. είναι πως δεν υπάρχει λόγος για ένα γαμίσι να χάσεις τα λεφτά και την περιουσία του πεθερού.

Μονογαμικότητα "επιζήμια και αμόρφωτη"
Η Ν., πρόσφατο "θύμα" κερατοποίησης από τον καλό της, λέει πως η μονογαμικότητα κάνει κακό στις σχέσεις. Θεωρεί πως αν ένα ζευγάρι συμφωνεί να βάλει λίγο αλατοπίπερο στη σχέση και τσαλαβουτούν και λίγο αριστερά και δεξιά, ξαναφουντώνει το πάθος μεταξύ τους ενώ μαθαίνουν και νέα κόλπα. "Τι κι αν πήγε με άλλη; Μπορεί τώρα να αξιώθηκε και έμαθε και νέα κόλπα στο κρεβάτι. Πόσες φορές τα ίδια και τα ίδια; Ντρέπομαι κάθε φορά να του λέω τι να κάνει. Ελπίζω αυτές που καρφώνει να είναι και λίγο ξεδιάντροπες... να μάθει επιτέλους και τίποτε!"

Μονογαμικότητα "ανασφάλειας"
Η Π. δεν μπορεί να φανταστεί τον εαυτό της να τσαλαβουτά αριστερά και δεξιά όταν είναι μέσα σε μια σχέση. "Μου είναι αδιανόητο ενώ είμαι με κάποιον να πάω με άλλον. Μετά θα μου κάνει κι αυτός το ίδιο και θα πάει με κάποια ίσως πιο ωραία και ίσως με αφήσει"

Μονογαμικότητα "ασφάλειας ή/και ψωνάρας"
Η Φ. είναι 20 χρόνια παντρεμένη και κάθε μέρα ζει την ευτηχία του έρωτα της με τον άντρα της. Δεν έχω δει πιο αγαπημένο ζευγάρι η αλήθεια... είναι σαν νιόπαντρη όταν είναι μαζί του, κι αυτός μαζί της. "Δεν νομίζω η πολυγαμικότητα όταν ήδη βρίσκεσαι σε μια σχέση να εξυπηρετεί κανέναν άλλον εκτός από τις ανασφάλειες μας και την ανάγκη να νιώσουμε πως αρέσουμε και σε άλλο κόσμο. Εγώ νιώθω όμορφη και πετυχημένη χωρίς να χρειάζεται να μου το πει κανείς" λέει σχετικά με το θέμα.

Μονογαμικότητα "που σου νέφκω που πάεις"
Ο Π. είναι κλασσικός γκέϊ... δεν έχει ακουστά την λέξη μονογαμικότητα... όταν τον ρώτησα επί του θέματος μου απάντησε "τί είναι αυτό; καμιά καινούργια ασθένεια που βγήκε; Σοβαρά τώρα... εγώ είμαι πολύ μονογαμικός. Ποτέ δεν απατάω τον σύντροφο μου. Απλά η διαφορά μου εμένα με τους άλλους είναι πως αντί να έχω μια μακροχρόνια μονογαμική σχέση, έχω πολλές σχέσεις της μιας νύκτας και πίστεψε με, είναι όλες μονογαμικές!"

Μονογαμικότα "αντρική"
Ο Ρ. είναι λέει 100% μονογαμικός. "Μα φυσικά και είμαι. Μόνο με το χέρι μου το κάνω!"

Μονογαμικότητα "γυναικία"
Η Δ. είναι κι αυτή 100% μονογαμική. "Μα φυσικά και είμαι... όταν είμαι ξύπνια"


Δεν μπορεί κανείς να απαντήσει με βεβαιότητα πως βλέπουν οι άντρες και πως οι γυναίκες την μονογαμικότητα. Το σίγουρο είναι πως οι περισσότεροι άντρες για να παραμείνουν μονογαμικοί πρέπει να μην βλέπονται και να μην βρίσκουν "γυναίκα" οπόταν θα την βγάζουν με τον Πενταδάκτυλο, ενώ οι περισσότερες γυναίκες μπορεί να παραμείνουν μονογαμικές, αλλά ποτέ, μα ποτέ ο άντρας τους δεν θα είναι πρωταγωνιστής στα όνειρα τους!

Η Κυπριακή λέξη της ημέρας

Η κουζούλα = (φαγωμένος-καταστραμένος) κορμός δέντρου


Χωριάτικο παράδειγμα:
"Έφαες πολλα που λλόου μου, που να σε δω κουζούλαν"