Το 2007, ένας "καλλιτέχνης" με το όνομα Γκιλέρμο Βάργκας Άμπακουκ (Guillermo Vargas Habacuc) μάζεψε από τον δρόμο ένα αδέσποτο σκυλί, το έδεσε από τον λαιμό με ένα κοντό σκοινί στον τοίχο μιας γκαλερί τέχνης και το άφησε εκεί να πεθάνει αργά και βασανιστικά από την πείνα και την δίψα.
Τις μέρες εκείνες, κατά και μετά την κτηνωδία του εν λόγω "καλλιτέχνη", κόσμος ερχότανε στην γκαλερί και έβλεπε απαθέστατος το αποκρουστικό θέαμα.
Φέτος η έγκυρη κατά τα άλλα Bienale-Art Κεντρικής Αμερικής αποφάσισε πως η απάνθρωπη πράξη του "καλλιτέχνη" είναι... τέχνη(!) και τον κάλεσε να επαναλάβει το "έργο" του στην φετινή Bienale-Art 2008!
Φωτογραφίες δεν θα βάλω, αλλά μπορείτε να δείτε, αν αντέχετε, την κτηνωδία του "καλλιτέχνη" αυτού κάνωντας μια απλή αναζήτηση στο Google.
Παρακαλώ υπογράψτε το petition http://www.petitiononline.com/13031953/ καταδίκης του "καλλιτέχνη" αυτού αλλά και της Bienale-Art Κεντρικής Αμερικής. Το petition είναι στα Ισπανικά, όμως εκεί που θα υπογράψετε ζητά 4 πράγματα: Όνομα, email, πόλη και χώρα, κατά σειρά.
Υπογράψτε και προωθήστε!
9 σχόλια:
palio to neo..
to problhma einai oti to ergo aftoakyronete afou sthn pragmatikothta o skylos den 8a pe8ene ap thn pina apo monos tou opws ypostirize o kallitexnhs
mias kai o skylos panta briskei kati na faei.. (an ton afhseis elef8ero)
sth xeiroterh trwei akomh kai ta skata tou..
o skylos 8a pe8ene apla kai mono epidi ton epire o kallitexnhs sth bienalle kai ton egise pas ton stilo.. kai den ton etaize..
nomizw empiptei stin katigoria tou
..STUPID ART
Προς υπεράσπιση του Διαβόλου (καλλιτέχνη):
Στην Αφρική παθαίνουν καθημερινά παιδάκια αλλά δεν μας ενοχλεί επειδή δεν τα βλέπουμε. Αν κάποιος μας φέρει στο σπίτι μας το παιδί που πεθαίνει από την πείνα τότε θα μας ενοχλήσει. Ο καλλιτέχνης προσπαθεί να ευαισθητοποιήσει την κοινή γνώμη και να την ωθήσει να πράξει και όχι απλά να παρακολουθεί απαθής την αδικία που συντελείτε στον κόσμο.
Ανέκαθεν Ο καλλιτέχνης μεταφέρει τον θάνατο κοντά μας με αλληγορική μορφή για να σε κάνει να νοιαστείς.
Ο τύπος για αλληγορική μορφή χρησιμοποίησε το σκύλο υποστηρίζοντας ότι ο σκύλος θα πέθαινε ούτως η άλλως και δεν θα μας ένοιαζε καθόλου.( Όπως και τα παιδάκια στην Αφρική κτλ)
Υποτίθεται Μας δείχνει τον θάνατο Για να μας κάνει να νοιαστούμε
Το πρόβλημα στο όλο κόνσεπτ είναι
Α) ο σκύλος δεν πεθαίνει πότε από την πείνα αν είναι ελεύθερός.
Β) ο καλλιτέχνης προσπαθεί να πολεμήσει το πρόβλημα αλλά γίνεται και ο ίδιος μέρος του προβλήματος.
Γ) Tο έργο τέχνης είναι πάντα αλληγορικό ο θάνατος ενός σκύλου δεν είναι αλληγορία είναι πραγματικότητα
THERE FOR THIS IS NOT ART
Υπάρχουν πολλοί καλλιτέχνες που παίζουν με τις ευαισθησίες του κόσμου και από την στιγμή που βρισκόμαστε εδώ και συζητάμε είτε θετικά είτε αρνητικά το θέμα της έκθεση πάει να πει ότι κάτι πέτυχε ο καλλιτέχνης. Το ότι μας έβαλε στη διαδικασία να σκεφτούμε αν είναι κτηνωδία ή όχι προσωπικά πιστεύω ότι πέτυχε το σκοπό του, την δημοσιότητα, ανεξαρτήτως των επιπτώσεων που θα έχει στην ιδιωτική και επαγγελματική του ζωή.
Δεν θέλω να παρεξηγηθώ. Δεν υποστηρίζω καθόλου την πράξη του, απλά θέλω να μπω στην διαδικασία στο πως κάποιος μπορεί να δει το όλο ζήτημα ως "τέχνη".
(άσχετο: φίλε BRC γιατί δεν λειτουργεί το RSS σου;)
Τέρρα, διαφωνώ στο ότι μας έβαλε σε διαδικασία να σκεφτούμε αν είναι κτηνωδία ή όχι. ΠΡοσωπικά δεν μπήκα σε καμία διαδικασία. Είναι κτηνωδία, τελεία και παύλα. Ας έβαζε τον εαυτό του εκεί.
Διασημότητα είναι το πιο εύκολο πράγμα για ένα καλλιτέχνη, ειδικά στο... παρεξηγημένο Αρτ. Μπορεί να σκαρφιστεί ο νους του άνθρωπου χιλιάδες πράγματα που να τραβήξουν την προσοχή του κοινού, κρυμμένος πίσω από την ασπίδα του "κάνω τέχνη". Αν η τέχνη δεν έχει όρια, τότε ας έδινε τον εαυτό του. Θα ήταν τρέλα αλλά όχι κτηνωδία.
Κυριάκο, ας έβαζε τον γιο του εκεί. Όχι ένα σκύλο. Πάλι το ίδιο μύνημα θα περνούσε αν είναι όπως τα λες, και μάλιστα πολύ πιο δυνατό.
Τον θάνατο μπορεί να τον μεταφέρει αλληγορικά και με άλλους τρόπους, όχι με το να γίνει συνένοχος στο έγκλημα.
Η τέχνη γενικώς έχει παρεξηγηθεί έντονα και είναι λογικό μιας και κανείς ουδέποτε μπόρεσε και ούτε θα μπορέσει να προσδιορίσει τι είναι τέχνη και τί όχι.
Πιστεύω πως η τέχνη δεν πρέπει να έχει όρια, αλλά αν θέλει κάποιος να τα αγγίξει αυτά τα όρια, ας χρησιμοποιήσει τον εαυτό του... όχι να θέλει να θίξει την αδικία με το να κάνει ο ίδιος αυτή την αδικία...
Επειδή μου κίνησε το ενδιαφέρον το έψαξα περισσότερο. Τελικά για φάρσα/πείραμα φαίνεται να είναι..
Από το http://arkoudos.com/blog/?p=1309
[…] Ο καλλιτέχνης Guillermo Habacuc Vargas δημιούργησε ένα τρύκ, για να δείξει πως ένας σκύλος που λιμοκτονεί αποκτά ξεχωριστή σημασία όταν γίνεται μέρος επίδειξης μίας γκαλερί - αλλά τον αγνοούμε επιδεικτικά όταν είναι στον δρόμο. Η εργασία είχε σκοπό να ξεσκεπάσει τους ανθρώπους για αυτό που είναι στην πραγματικότητα, “υποκριτικά πρόβατα” (σημ. “hyprocritical sheep”). Ο καλλιτέχνης ανέφερε οτι για να είναι η δουλειά του πειστική, αυτός και η γκαλερί έπρεπε να δώσουν την εντύπωση οτι ο σκύλος πράγματι λιμοκτονούσε, και οτι πέθανε.[…]
Mα είναι τόσο τερατώδες που αναρωτιέμαι εκτός από ασύληπτα χυδαίο και κακόγουστο, αν είναι και αληθινό …
Το πιό τρομερό είναι ότι δεν εβρέθην έναν πλάσμαν να κάμει μιαν τόσον απλήν πράξη, Να πιάσει ένα τσιακκούδιν τζαι να κόψει το σιοινί του δίσμοιρου χτηνού.
Στην Κύπρο το 80% των σσιύλλων ζουν μια ζωή παρόμοια (αν δεν είναι τζαι παραπάνω). Τζαι τουλάχιστόν (αλήθκεια η ψέματα) ο σιύλλος αυτός εψόφησεν. Οι Κυπριακοί σιύλλοι ζουν μια ζωή. Πολλές φορές τους ξιχάννουν 2-3 μέρες δίχα νερόν τζαι τζοιμούνται πάνω σε ενός χρόνου σιυλλόκοπρον. Τρών έναν κομμάτι ψουμίν όποτε τους αθθημηθεί κανένας τζια φκαίννουν για βόλταν μιαν φοράν το χρόνο στην πρώτη κυριακή του τζιυνιού.
Σκατά στα μούτρα τζαι των κουλτουριάρηδων που παίζουν έτσι σκέδιον, σκατά στα μούτρα τζαι όσων τυρανιούν τα χτηνά έστω ται αν δεν τα επιδείχνουν.
μας κοριδευεις αγγλοτουρκε?για ποια επανενωση αγωνιστηκε ο ανθρωπος.θανατος σε σας προδοτες της εοκα.ωσπου ζει κομμουνιστης η κυπρος μενει τουρκικη
Δημοσίευση σχολίου