Δευτέρα 24 Μαρτίου 2008

Το προδοτικό φαγητό του Βορρά

Λίγο πολύ όλοι μας έχουμε μπει σε συζητήσεις για την ..."προδοτική" πράξη κάποιων που πάνε στα κατεχόμενα και τρώνε σε ταβέρνες και εστιατόρια. Εγώ, σαν προδότης που είμαι, το έχω κάνει αρκετές φορές και μάλιστα είμαι και ξεδιάντρωπος γιατί ποτέ δεν το μετάνιωσα ή ένιωσα άσχημα!

Σοβαρά τώρα... ειλικρινά δεν βλέπω κανέναν λόγο να μην πηγαίνω στα κατεχόμενα. Ναί, μαλακία μεγάλη που πρέπει να δείξουμε ταυτότητα για να διακινηθούμε στην ίδια μας τη χώρα αλλά υπάρχουν κάποιες πραγματικότητες που ελπίζουμε σύντομα να αλλάξουν. Αυτό όμως δεν μπορεί να σταθεί εμπόδιο στο να γνωρίσω την χώρα μου. Διότι κι ο Βορράς χώρα μου είναι. Πως γίνεται να φωνάζω από μικρό παιδί πως εκείνοι οι τόποι μου ανήκουν άμα τώρα που μπορώ να τους γνωρίσω δεν το κάνω;

Όσο για το ...προδοτικό φαγητό του Βορρά, ακόμη αδυνατώ να κατανοήσω τη λογική όλων αυτών που διαμαρτύρονται. Δηλαδή τι διαφορά έχει για μένα αν πάω στον Κωστή και δώσω 20 λίρες για ένα πιάτο φαΐ από το να πάω στον Χασάν και να δώσω 10 λίρες; Καμία. Η μόνη ίσως διαφορά είναι στην τιμή και στην εκτίμηση. Εδώ στις ελεύθερες περιοχές, όπου πας σε κλέβουν. Για μια σαλάτα θες 7 λίρες, για ένα πιάτο κοτόπουλο στη σχάρα θες 10 και αν σου βάλουν και καμιά σάλτσα από πάνω θα σου ζητήσουν 15 λίρες! 'Ασε που στα κατεχόμενα παραγγέλνω τα φαγητό στα... ΕΛΛΗΝΙΚΑ ενώ στη Λευκωσία ή στη Λεμεσό πρέπει να παραγγείλω στα Αγγλικά διότι η σερβιτόρα δεν ξέρει 3 λέξεις ελληνικά. Και άστε που όταν φύγω από την ταβέρνα στα κατεχόμενα, με αποχαιρετούν με ένα χαμόγελο και ένα ευχαριστώ, ενώ στις ελεύθερες περιοχές δεν παίρνω ούτε το ένα, ούτε το άλλο.

Και ειλικρινά... ποτέ δεν μου έτυχε να πάω σε εστιατόριο με παρέα και να νιώσω περισσότερο ευπρόσδεκτος από όσο ένιωσα σε εκείνο το εστιατόριο εκεί στην Αγιά Σοφιά όταν ο τουρκοκύριος σερβιτόρος έφτιαξε ένα τριαντάφυλλο από χαρτοπετσέτα και το χάρισε στην κοπέλα της παρέας μας. Πουθενά σχεδόν δεν πάω κάπου και να μην χρειαστεί να μιλήσω αγγλικά. Πάς στη Λευκωσία, πρέπει να μιλήσεις αγγλικά. Πας στη Λεμεσό, αγγλικά ή ρωσικά. Πας στο Καραβοστάσι, στη Κερύνεια, στη κατεχόμενη Λευκωσία, στο Μπογάζι και επιτέλους βρίσκεις σερβιτόρους να σου μιλάνε στα Κυπριακά, όχι με το γνωστό ψυχρό ύφος μιας ξένης σερβιτόρας αλλά με το πιο μεγάλο χαμόγελο.

Οπόταν, γιατί να μην πηγαίνω; Ή μάλλον, γιατί να πηγαίνω μόνο στην ελεύθερη κύπρο για φαγητό; Για να με κλέβουνε για ένα πιάτο φαγητό; Για να με αναγκάζουν να μιλώ στα αγγλικά; Ή για να έχω να λέω πως είμαι πατριώτης της φακής;

Ευχαριστώ, δεν θα πάρω. Προτιμώ ένα νοστιμότατο εκμέκ κατεΐφ !!!

9 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Συναγωνιστή και συν-προδότη (στο ψευδο-φαγητό)
Μπανανόφυλλε,
Σε χαιρετώ!

Εγώ (ομού μετά δύο άλλων ομοτράπεζων) υπήρξα από τους πρώτους διδάξαντες την προδοσία σ΄ αυτόν τον τομέα.
Τα οδοφράγματα ως γνωστόν άνοιξαν Τετάρτη (Μεγάλη Τετάρτη) κι εγώ πέρασα (μαζί με δύο φίλους) στα κατεχόμενα την Μεγάλη Παρασκευή (μετά από αναμονή 6 ολόκληρων ωρών στο οδόφραγμα – από τις 9 το πρωί μέχρι τις 3 το απόγευμα). Αφού περάσαμε από το χωριό του ενός φίλου (εγώ δεν είμαι πρόσφυγας απλά ήθελε παρέα να πάει να δει το σπίτι του και το συνόδευσα – συγκλονιστική εμπειρία!) καταλήξαμε στην Κερύνεια όπου θεονήστικοι κάτσαμε σ’ ένα εστιατόριο (στο Λιμανάκι) και φάγαμε! Ουδέποτε ένοιωσα ενοχές ή τύψεις γι’ αυτό!
Τα κατεχόμενα τα επισκέφτηκα ακόμα 5-6 φορές (δεν υπάρχει κάτι που να με τραβά για να κάνω συχνές επισκέψεις) κι έτυχε ακόμα μια φορά που κάτσαμε για φαγητό (και πάλι στην Κερύνεια).
Φυσικά έχω πάει και σε κάποιες (όμορφες) διακοινοτικές εκδηλώσεις όπου είχε και πάλι φαγητό. Στο φαγητό θα κολλήσουμε τώρα!

Anef_Oriwn
Τετάρτη 26/03/2008 – 3:13 μ.μ.

zappa είπε...

ena kazan ntipi sto 4 parakalw!

zappa είπε...

ase pou mono sta katexomena mporw na brw ta "tourjika" faghta ta opoia ftiaxnei h giagia h mikrasiatissa sthn A8hna

Imam Mpailnti
Ekmek Kataifi
Kazan Ntipi
tas kempap
sish kebap
kai genika tis lixoudies ths politikhs kai mikrasiatikhs kouzinas

to mono pou briskw pou kai pou einai ntolmadakia gyalantzi (koupepia)....

Ανώνυμος είπε...

Δυστυχώς τα γκαρσόνια της καφετέριας στο Μπέλαπαϊς, απωανατολίτες την καταγωγή, δεν ξέρουν ούτε καλά αγγλικά. Είδα κι έπαθα να παραγγείλω το σωστό καφέ!!
Σε λίγο στην Κύπρο θα λέμε το απόφευθεγμα του Λεόντιου Μαχαιρά:
"Εν ηξέρουμεν ήντα συντυχάννουμεν."
Και θάμαστε μέσα...

stalamatia είπε...

Σίγουρα το να φας στα κατεχόμενα δεν είναι προδοσία ,αλλά τις πρώτες μέρες που άνοιξαν τα οδοφράγματα και υποτίθετε ότι ο κάθε πονεμένος πήγαινε για να δει το σπίτι του, το χωριό του και ότι στερήθηκε για 30 χρόνια ε λοιπόν μου γύριζε όταν άκουα μερικές και μερικούς να λένε [εφάαμεν ένα ψάρι εφάαμε σουβλάκια κ.ο.κ.].Τα ευλοημένα τωρά να μου πουν ότι πήγαν και φάγανε ,εντάξει το δέχομαι αλλά τότε με τίποτε,ήταν και τις πρώτες μέρς γύρναγα στο σπίτι από τη δουλειά και καθόμουν στη τηλεόραση να δω τον κόσμο που πήγαινε να δει τους τόπους μας και ελούνουμου του κλαμάτου ούτε έτρωα ούτε έπινα ,ε ώσπου έκοψα ένα εισιτήριο και πήγα Κύπρο να δω το χωριό μου.Ούτε να φάω έθελα ούτε να πιω .

Banana Republic Cyprus είπε...

Δικαίωμα σου Σταλαματια μου. Εγώ πήγα για πρώτη φορά το 2005 στα κατεχόμενα. Έτερον εκάτερον. Το θέμα είναι πως κανείς δεν δικαιούται να (κατα)κρίνει τον άλλον για ένα τόσο αθώο πράγμα, όπως το να πας να φας κάπου... Έχω την άποψη πως επειδή δεν μας παίρνει πλέον να κάνουμε τίποτε πραγματικά πατριωτικό, προσπαθούμε να δείξουμε τον πατριωτισμό μας με πολύ αστείους τρόπους... όπως το να κατακρίνω κάποιον επειδή έφαγε στα κατεχόμενα... ε, έλεος πλέον... να λέμε πως είμαστε πατριώτες επειδή δεν τρώμε εκεί σουβλάκι και το τρώμε στο αιγαίο...! (και σαφώς δεν αναφέρομαι σε σένα)

Banana Republic Cyprus είπε...

Επίσης παιδιά, είναι πεποίθηση μου πως δεν χρειαζόμαστε μόνο πολιτική λύση στο Κυπριακό αλλά και κοινωνική. Δηλαδή, άντε και βρεθεί λύση στο πολιτικό, πως θα ζούμε μετά; Με την ίδια προκατάληψη; Με τον ίδιο ανταγωνισμό; Με την ιδεολογία που έζησαν οι παππούδες μας και τα θαλάσσωσαν; Από Έλληνα σε Έλληνα ή από Τούρκο σε Τούρκο; Θλελω να πιστεύω πως μάθαμε 2-3 πράγματα από την ιστορία. Είτε σε ΕΚ δώσεις τα χρήματα σου, είτε σε ΤΚ, πάλι σε Κύπριο πάνε.

Φίλε Προδοτούλη, εγώ πάντως στο Μπέλλαπάις, όταν ήπια καφέ απλά ζήτησα ΜΕΤΡΙΟ και κατάλαβαν. Και δεν χρειάστηκα αγγλικά... Πριν λίγες μέρες σε ψαροταβέρνα στη Λεμεσό, ήρθα μια ρωσίδα σερβιτόρα να μου πάρει παραγγελία και μου είπε "ζτραστβουϊτε"... μα το Θεό! Και να'μουν κανένας ξανθός γαλανομάτης να πεις εξξίκκο σου, επέρασεν με για ρώσο... Όμως δεν είμαι!

stalamatia είπε...

Μπανανόφυλλο στη Κύπρο πρέπει να ξέρεις αγγλικά φαρσί για να πας όπουδήποτε.Τουλάχιστον ήταν ρωσσίδα η σερβιτόρα με τους κυπραίους τι γίνετε που μόλις μπεις στο μαγαζί τους σου μιλάνε αγγλικά τους απαντά κυπριακά ή ελληνικά και αυτοί επιμένουν στα αγγλικά?.Όμως ενι ξέρω τι σημαίνει αχρήζω εν να πάρω τηλέφωνο στη Κύπρο να μου πουν.

Ανώνυμος είπε...

Τώρα νομίζω ότι αρκέψαμεν να σοβαρεφκουμε τη συζήτηση μας.
Όταν ως Κυπραίοι ανακαλύψουμε επιτέλους την ταυτότητα μας τζιαι θελήσουμεν να την υπερασπιστούμε χωρίς μεγάλα λόγια, τότε νομίζω τα πράματα αρκεύκουν να αποκτούν ουσία. Η γλώσσα εν το πρώτον! Εγιώνι ξευτελίζω, με τον τρόπο μου βέβαια, τον Κυπραίον που αρνείται να μιλήσει ελληνικά (με κυπριακό αξόν). Έν τον αφήνω εύκολα να με περιπαίζει γλωσσικά μέσα στην ίδια την πατρίδα μου (και στο νότο και στο βορρά εννοείται).