"Δεν έχει άντρες την σήμερον ήμερα"
Αυτή τη κουβέντα την ακούω όλο και πιο συχνά. Την άκουσα από νεαρές κοπέλες, την άκουσα από άλλους άντρες, την άκουσα και από ανθρώπους της τρίτης ηλικίας που ίσως βλέπουν με κακό μάτι την ισότητα των δύο φύλων. Τι είναι όμως ο άντρας γι' αυτούς και τι είναι ο άντρας για τους νεότερους; Δεν ισχυρίζομαι πως μπορώ να δώσω μια ολοκληρωμένη εικόνα πάνω σε αυτό το θέμα, αλλά πάντα μέσα από τα δικά μου μάτια και πάντα με δόση χιούμορ θα προσπαθήσω να το αναλύσω λίγο. Θυμάμαι τον παππού μου και την γιαγιά μου. Αυτή από μια εύπορη-για την τότε εποχή- οικογένεια και αυτός ένα φτωχόπαιδο από ένα χωριό της Πάφου. Πάντα αυτός είχε τον πρώτο (και δεύτερο και τρίτο και δέκατο) λόγο και η γιαγιά πάντα ακολουθούσε, σαν καλό αρνάκι. Στο σπίτι πάντα αυτός φώναζε, μόνο αυτός ζητούσε και η γιαγιά και τα παιδιά πάντα υπάκουαν. Εννοείται πως στα δύσκολα τότε οικονομικά χρόνια, μόνο αυτός δούλευε ενώ απαγορευόταν αυστηρότατα να δουλέψει και η γιαγιά, που απλά ήθελε να ζούνε καλύτερα. Θυμάμαι πως ο άντρας έπρεπε "να είναι τύρρανος, γιατί μόνον έτσι καταλαβαίνουν οι γυναίκες. Όϊ να είναι σαν κάποιους που κρατάνε το χέρι της γυναίκας τους και περπατούν στην θάλασσα. Τζίνοι εν πεζεβέγκηες". Δεν ξέρω αν έπεφτε και ξύλο τότε, αλλά τίποτε δεν αποκλείω. Άμα σήμερα ακόμη, το 2007, υπάρχουν γυναίκες κακοποιημένες από τους άντρες τους, τότε δε θα υπήρχαν που ούτε καν νόμοι που να το απαγορεύουν υπήρχαν;
Έτσι για να κάνουμε μια σούμα, παλιά οι άντρες: δούλευαν μόνο αυτοί, διέταζαν μόνο αυτοί, έπιναν τα ποτά τους έξω με φίλους μόνο αυτοί, μόνο ο δικός τους λόγος μετρούσε στο σπίτι, έβγαζαν και τα νεύρα τους χτυπώντας τις γυναίκες τους ενώ η μοιχεία ήταν μόνο δικό τους προτέρημα. Αυτά, μέχρι και πριν λίγες (πολύ λίγες) δεκαετίες. Σήμερα, τα πράγματα είναι πάρα πολύ διαφορετικά. Τα διάφορα φεμινιστικά κινήματα στην Ευρώπη (βιβ λα Φράνς) και ο σεβασμός προς την ισότητα των δύο φύλων έχουν ως αποτέλεσμα οι γυναίκες να έχουν τα ίδια δικαιώματα αλλά και ικανότητες με τους άντρες, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις οι γυναίκες είναι και πιο δυνατές. Στην Κύπρο φυσικά εκφράζεται αυτό με πολλούς και διάφορους τρόπους.
Στο σπίτι, τα δύο φύλα είναι ισότιμα. Και ο άντρας θα βγει έξω με την σκούπα να καθαρίσει το πεζοδρόμιο από τα φύλλα του δέντρου τους, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που βλέπουμε άντρες να κρεμούν και τα βρακιά της γυναίκας τους στο ττέλι [σχοινί] για να στεγνώσουν.[προσωπικά αυτό δεν θα το έκανα ΠΟΤΕ] Μπορεί ακόμη να μην είδαμε γυναίκες πάνω σε τρακτέρ αλλά είδαμε ταξιτζίνες... κάτι είναι κι αυτό. Ταυτόχρονα, βλέπουμε πολλές γυναίκες να έχουν διευθυντικές θέσεις σε εταιρίες, να είναι υπουργοί, να είναι πολιτικοί και να αναμυγνύνται με μεγάλη ευκολία ακόμη και σε αρκετά δύσκολες εργασίες. Ως και στην Τουρκία είχαν γυναίκα πρωθυπουργό! Πρόσφατα σε τηλεοπτικό κανάλι, είδα ένα ρεπορτάζ για οικογενειακή βία όπου τα θύματα ήταν ... άντρες. Όσο για το κέρατο... όταν θέλει η γυναίκα, όλα γίνονται. Έπαψε εδώ και πολύ καιρό η μοιχεία να είναι μόνο αντρικό προνόμιο...
Γνωρίζω πολλούς άντρες που δεν τους αρέσουν πολύ τα καινούργια δεδομένα... όπως και γνωρίζω άλλους τόσους που απλά το θεωρούν απλά σωστό τα δύο φύλα να είναι ίσα. Χρησιμοποιώντας τους όρους που είπα πιο πάνω, το ερώτημα όμως παραμένει: Προτιμάς να είσαι "άντρακλας" τύραννος που όμως θα έχεις πάντα την γυναίκα δεμένη γύρω σου να σε φροντίζει ενώ παράλληλα δεν θα διατρέχεις ούτε κίνδυνο να γίνεις ο κερατάς της γειτονιάς αλλά ούτε και θα έχεις ποτέ σου έναν άνθρωπο δίπλα σου να σου σταθεί στις δύσκολες στιγμές Ή προτιμάς να είσαι "πεζεβέγκης" δίκαιος και σωστός, που θα έχεις δίπλα σου μια σύντροφο που θα έχει και την δύναμη και την ικανότητα να σε στηρίξει στα δύσκολα, έναν πραγματικό σύντροφο και φίλο, που θα δουλεύει και αυτή για να εξασφαλίσει μια ομαλή οικονομικά ζωή για την οικογένεια, που και πάλι θα σε φροντίζει, αλλά θα έχει κι αυτή απαιτήσεις από σένα ενώ αν τα κάμεις θάλασσα θα σου φορέσει και το κέρατο; [όχι πως είναι απαραίτητο να τα κάνεις θάλασσα για να αποκτήσεις το συγκεκριμένο διακοσμητικό]
Για έναν άντρα, και αυστηρά μέσα από το φακό ενός άντρα, κακά τα ψέματα, και εσκεμμένα θέλοντας να είμαι politically incorrect, νομίζω πως και στα δύο υπάρχουν κάποια θετικά. Ας το παραδεχτούμε, παρόλο που για τα μάτια του κόσμου θα πούμε πως δεν σκεφτόμαστε έτσι. Προσωπικά όμως θεωρώ πως έχω πολύ περισσότερα να κερδίσω με το δεύτερο, οπόταν ψηφίζω "πεζεβέγκης"! Καλύτερα "πεζεβέγκης" παρά δικτάτορας και τύραννος. Και ας μην κολλούμε στο κέρατο... που στο κάτω-κάτω για αιώνες μόνο εμείς το κάναμε σε αυτές. Οπόταν ΝΑΙ στην ισότητα των φύλων, ΝΑΙ στο κέρατο, ΝΑΙ και στο πεζεβεγκλίκι!
Πέμπτη 12 Ιουλίου 2007
Από άντρακλες σε πεζεβέγκηδες
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
3 σχόλια:
kalan re file - wraies oi analyseis sou alla se afto tp zhthma den einai ola aspra h mavra - e3artatai o xaraktiras tou andra - dld mporei na einai kai isos me thn ginaika kai sinama na apaitei ton 'vasiliko' sevasmo pou xreiazete o typos san 8hliki ipostiri3i apo thn ginaika den ine etsi--? episis den shmainei aftomata oti an ths 'dwkei pollhn shinin' enna ton jeratwnei - kapou sigxizomaste dame..ti nomizeis?
Οντως δεν έχει τίποτε άσπρο ή μαύρο φίλε στη ζωή. Υπάρχουν πολλές αποχρώσεις και ασφαλώς υπάρχουν είδη και είδη σχέσεων. Τις ανθρώπινες σχέσεις άλλωστε είναι πολύ δύσκολο να τις αναλύσει κάποιος. Με χιούμορ εκφράζουμε κάποιες απόψεις και εννοείται πως δεν γενικεύουμε καταστάσεις. Τον ρόλο του πεζεβένγκη δεν τον θέλουμε εμείς οι άντρες αλλά πολλοί τον πέξαμε και ίσως δεν πήραμε χαμπάρι ή τον χωνέψαμε :) Φαύλος κύκλος όλες αυτές οι θεωρίες. Πάντως το να είμαστε politically incorrect είναι αυτό που μας αρέσει περισσότερο, καθώς μόνο έτσι θα γίνουμε πολύ καυστικοί και θα ξεφύγουμε από τα όρια του "πρέπει". Να'σαι καλά για τις ιδέες σου επί του θέματος και εύχομαι να βρείς κι άλλα ενδιαφέρον πράγματα για να γελάσεις ή να προβληματιστείς.
wraio to sex section sou file, en endiaferon ta 8emata sou.
se touto exw idia apopsh me ton george: enne to ena h to allo mono. o ka8enas eshei to tropo tou, diaforetikes diastaseis xarakthra, je analoga to poso to psaxnei to 8ema gynaikas.
me to na thn derneis en kataferneis tipote, skeftou oti gia na kolla mazi sou mia genaika me to ksylo, en pollhn to provlima tis, ara ti na thn kameis.
pou thn alli, pisteukw en thema dynamikis meta3y tou zeugariou, je enas rolos pou mporei na paiktei einai h gynaika na 8elei ton antra nan dynamikos, o oros ppezevegkis isws en o swstos ama eisai "oti 8eleis esy mana mou..."
emeis oi kypraioi leme pws eimaste eurwpaioi se oulla, alla stis sxeseis mas, polloi eimaste akoma anatolites oso afora dikeomata stis sxeseis.
en shmantiko na esheis isorropia meta3y tou 8ylikou je arsenikou stoixeiou mesa sou. je 1002 alla pramata pou an mporei na ta grapsw se kanena post, an me piasei sovarofaneia.
"Όσο για το κέρατο... όταν θέλει η γυναίκα, όλα γίνονται."
dame file nomizw oti enne twra pou arkepsan oi kypraies na keratwnoun, apla twra en pio eukolo na akoustei. oi "antres" apla laloun to pantou ama gamhsoun giauto fenetai etsi polla. statistikes sioura enna deixnoun ta pragmata allospos, alla pros to paroun shh je enna plhgw8ei o egwismos mas.
crucifixio
Δημοσίευση σχολίου